Nu är vi tillbaka igen!

Jag behövde verkligen en liten paus under dessa dagar som har vart.
En paus som vart med hundarna i skogen på promenader och i hundgården.
Jag och sambon har fått umgåtts lite och hästen har ryktats igenom.
Med detta sagt så förstår ni att jag inte är helt sängliggandes längre
och jag testar ryggen lite mer för varje dag som går.
Förhoppningsvis så kan jag börja jobba iallafall deltid så snart som möjligt igen.

Nu när det är så otroligt mycket vilt ute med sina små bebisar vill jag verkligen
tipsa om skvallerträning. Det är så himla enkelt att sätta sig på en sten
och berömma hunden varje gång denne markerar att den ser vilt.
Ta med klicken och klicka fram skvallret så går det lite fortare också!
Jag tränar på med Brooklyn här hemma och på en av små promenaderna
så flög det en fasan förbi nosen på henne, hon reagerade genom att springa fram
några meter men sedan släppte hon det och sökte upp ögonkontakt med mig istället.
Skvaller, skvaller!

Så ut i solen med massa hundgodis och en kopp kaffe så ska du snart se
att det är rätt trevligt med en ”skvaller stund” med din hund! 😉

🌸 Sara

 

Kommentera

