Måndag.

Jag måste erkänna att jag börjar tappa inspirationen,
att jag just nu saknar att träna hund, att få se hundarna jobba med mig,
att ta in hästen och rida ut i skogen eller bara gå ut med Alta i skogen.
Jag saknar allt det här så mycket så att det gör ont. 

Jag saknar att kunna sätta mig i bilen och träffa en vän.
Strosa runt på affären och komma hem med två matkassar.
Att springa, skutta och åka till jobbet om mornarna.
Jag vet att det är en övergångsperiod det här med dessa foglossningar, 
vem vet det kanske blir bättre och inte sämre närmsta veckorna. 
Men att inte ens kunna gå en ordentlig promenad utan att bli
sängliggandes efteråt, att inte kunna köra bil, hastiga rörelser..
Ja allt för att det gör så jävla ont. Det är helt jävla värdelöst.

Så kommer jag på mig själv med att det faktiskt kunde vart så mycket värre.
Jag kunde vart själv. Med häst, tre hundar, hela huset.. Här ute på vischan.
Inte nog med en underbar sambo Chrib-the man som inte bara tar ut hundar,
hjälper till i stallet och fixar i huset utan även kör mig när jag vill se
annat än åkrarna. Nej inte bara denna underbara utan fina vänner
som kommer ut var och varannan dag på allt från en snabb kaffe till att
komma över och bjuda mig på lunch eller middag.
Grannar som hämtar upp hundarna i farten för ”De ska ändå ut och gå”
min fina ”E” som jag delar hästen med står stand by om jag ligger
helt knäckt i sängen så fixar hon hö och mockning så att Chribbe slipper.
Har jag skrivit om vår andra granne som jobbar på konditori? Allt för många
gånger har det plingat till och en tårta har väntat på oss utanför ytterdörren.

På allt det här så vaknar jag varje morgon av att Brooklyn ligger under täcket
och värmer mig, Alta ligger på husses sida i sängen och snosar mig i örat
och en glad Shiya hoppar upp för att lägga sitt fina huvud på min mage
så fort han hör att jag har vaknat.. Så det är inte så synd om mig faktiskt.
I allt det här så blir jag överröst av kärlek och jag vill verkligen säga Tack.
Jag blir minst sagt bortskämd av alla fina runt mig – Tvåbenta & Fyrbenta.  ❤

DSC_0133

 🌸 Sara

Kommentera

