Jag tror jag blir galen

Det här skriket, pipet och flåset från vår Alta här hemma tar
snart knäcken på oss. Enligt mina beräkningar skall löpet vara över
om max två dagar. Men jag börjar förstå varför andra hundägare delar på
hundarna och skickar iväg dom till en annan ort.. Aldrig igen.
Utöver detta konstanta skrik som skär in i hjärnan så försöker Shiya
ta sig fram i livet med denna gigantiska tratt. Han själv verkar inte bry
sig ett skvatt utan ska hoppa upp i sängen, springa förbi mig i hallen,
putta på Brooklyn och lägga sig i hans älskade bur.

Detta är inga problem i vanliga fall men numera så fastnar han överallt
och det låter. Han kommer loss, men folket det låter.
Plast som skär in i hjärtat då det dras och fastnas i alla möbler som finns
i detta hus.. Plus Altas konstanta skrik. Dygnet runt. 
Sömn är väldigt underskattat för tillfället känner jag.

DSC_1013DSC_1014DSC_1017

Utöver konstant skrik, pip och att bli tacklad av den berömda tratten så
har Nomineringen för veckans blogg satt sina berömda spår i min tävlingshjärna.
Jag är konstant inne och kollar hur det går och det är någon jävla brud
som leder över mig. Vad fan?! Nej förlåt, du är säkert jätte snäll med
dina blöjor och din gulleplutt man som du skriver om men ärligt..
Är hundar och livsmisär inte lite roligare än bajsblöjor?

Folket jag börjar bli bitter.
Min vinnarskalle tar över och jag beter mig som en tönt.
Visste ni att jag är den sämsta förloraren på jorden?
Nu vet ni.

Men ärligt, Kom igen nu, gå in Här, kolla till höger, bocka i Passout!
och hjälp mig vinna den här lilla tävlingen! ❤

DSC_1011

🌸 Sara

2 thoughts on “Jag tror jag blir galen

  1. Tratt låter något förfärligt! & blicken när de fastnar någonstans, eller när de inte kan lägga sig som de vill pga den.. :3 Inte lätt xD

    Liked by 1 person

Kommentera

