Dagen med D!

Idag var det äntligen dags. Kastreringstiden var kommen.
Ingen kunde vara gladare än mig och sambon då som ni vet,
vi har haft det lite kämpigt här hemma med ena tiken som är i höglöp
samt ha nya familjemedlemmen som är okastrerad. 
Stressnivån gick lixom rakt upp i taket. 

Så igår tog sambon in bilburen som Shiya fick sova i och imorse
såg jag hur han glatt studsade ut, sen stannade han och såg Alta för att
sedan tvärvända och springa raka vägen in i buren!
Han kollade på mig inne från hörnan med hans bruna ögon och bad och bönade
över att jag skulle stänga innan hon kom fram till buren! Stackars Shiya, det är
tydligen inte bara jag och sambon som är trötta på denna parningshysteri haha.

12986345_10153526563007423_1542925913_o

Tillslut så tog vi oss in till veterinären och en glad Shiya träffade både
veterinär och sköterska. Sen åkte vi hem. Men en timma senare ringde telefonen
och när jag såg veterinärens nummer (2 timmar tidigare än planerat) vart jag rätt nervös.
Den där berömda oroklumpen i magen slog till på två röda men jag vart snabbt
lugnad av sköterskan på andra sidan telefon. Allt hade gått super bra
men han hade blivit lite stressad när vi hade gått så de ville gärna att vi
skulle vara med under uppvaknandet. När jag la på var jag nästan i chock.
Jag tycker att man har vart med om sin beskärda del av veterinärbesök
med inte bara gnangare, katt och hund utan även häst och aldrig har jag
vart med om att klinikerna ringer pga. att djuren är lite lätt stressad.
Oftast så är det rutin att djuret får ligga i en bur tills ägarna
kommer efter utsatt tid. Så en stor eloge till Vettris i Bålsta!
Tack för ett otroligt bra jobb och bemötande! 

Så det var bara att åka tillbaka till kliniken. Väl där såg vi vår lilla kille,
hög på smärtstillande och vinglig som få men med båda ögonen uppspärrade.
Han skulle då inte sova tills hans älskade ägare var på plats! 
Och så fort vi satte oss på rummet med honom så slocknade han. ❤
Jag i mitt tillstånd bara vägrade lyssna på kroppen och satt där med vår lilla prins
och när jag väl skulle resa på mig.. så gick det inte.. Och en skrattande sambo
kollade på mig med kommentaren ”Hur går det tycker du?”
Efter att han fick sig sitt lilla skratt fick han halft bära upp mig så att jag slapp
ligga där som en gravid säl med foglossningar breve en sovandes Shiya.

12946824_10153526562777423_2056312970_o

Glad kille efter kastreringen. 

12959467_10153526562907423_546731819_o

Ögonen! ❤ 

 

Jag måste erkänna att jag ännu en gång vart imponerad av denna kille.
Han var väldigt lätt att hantera enligt veterinärerna, lite osäker och stressad
över att vi inte var där men det la sig när vi var på plats igen.
Denna hund tyr sig till oss som att han har bott med oss hela livet..
Men om sanningen ska fram så har har bott hos oss i snart två veckor endast..
Så det värmer.. Det värmer massor att han har fäst sig så otroligt mycket
på denna korta tid. Allt har inte vart en dans på rosor och vi har massor
att landa i och träna på. Men vi kommer dit tillsammans.
Älskade Shiya, hos oss tvåbenta och fyrbenta har du ett hem livet ut.

🌸 Sara

2 thoughts on “Dagen med D!

  1. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh, nu kan jag andas igen ❤
    Jag har sagt det förut o säger det igen….Den kärleken som uppstod i samma sekund som ni träffades, den har jag/vi aldrig upplevt förut ❤ You're ment to be ❤

    Gilla

Kommentera

