En helt vanlig tisdag

Igår var en sådan där dag när jag seriöst funderade på hur det här
ska gå med ryggen. Det här med ”Det går ju över i sptember” känns inte så
tröstande faktiskt. Hur som som vanligt fick jag så ont så att benen bara
ville vika sig  så att jag tänkte att ”nej nu lägger jag mig ner på soffan en stund
sen slänger jag ut hundarna  i hundgården.” Istället la jag mig där och kom inte upp. 

Tur för mig hade jag mobilen på mig och lyckades ringa sambon.
– Hej, har du möjlighet att typ komma hem tidigare?
– Jag slutar ju fyra?
– Jo jag vet men jag har.. Fastnat på soffan. Jag kommer inte upp.
Brooklyn behöver bajsa och Alta och Shiya är i samma rum.
Kan bli valpar. Kommer inte upp. Försök åka hem tidigare. Tack, Hej.

Det tog nästan två timmar innan jag lyckades kravla mig över på sidan
för att sedan ta mig upp så att jag iallafall halvt satt upp. Då kunde jag
iallafall försöka spänna ögonen i Alta som jagade runt Shiya
här på nedervåningen i hoppet om att hon kanske, kanske får ligga.
Sambon? Kom hem halv fem den jäveln.  Men sen kavlade han upp ärmarna
och överraskade mig rejält! Han tog ut Alta i långlina och tog ut henne på
en helt egen runda, efter det fick Brooklyn en egen cykeltur och när han
åkte in till centrum med bilen för att handla lite godis till oss
så tog han med Shiya och miljötränade honom.
Lovley. ❤


Sen var det dags att säga godnatt. Roligt för oss vågar vi inte sova med
hundarna tillsammans då vi tror att det faktiskt blir små valpar då så
jag valde att ta min stora hormonella Alaskan malamute, katten och Brooklyn
för att sova i gästrummet medans sambon fick sova i sovrummet med grabben Shiya.

Folket sova? Alta satt utanför gästrummet och höll en serenad hela jävla natten.
booooooooo-mamama-maaa-BOOO! maaaaa-maaaa-maaaa-Boooo! BOOOOOO!
När detta inte gav effekt bestämde hon sig för att smyga upp breve mitt öra
och skrika allt hon hade från magen för att sedan springa så fort hon bara kan
till dörren där hennes älskade man låg med husse. ”Du är vaken nu, öppna människa!”
Katten vart så jävla trött på henne så att han började fräsa från sin plats vid mitt huvud,
Brookie gömde sig under täcket nära, nära mig och jag höll fan på att koka över.
Men när ingen respons kom från mig tog Alta till sitt allra bästa vapen.
Kiss & Bajs. i Hela vardagsrummet. Ja då jävlar är man tyst också.
Sen gick ylningarna över till något slags pipande som pågick från 03,00 – 06,30
Lite som ”Om du inte låter mig ligga nu så dör jag. Jag DÖR.”

Kära läsare. Jag är trött idag. Katten är trött idag och Brooklyn har redan somnat
på soffan. Alta? Hon ligger med timeout i hallen, pipandes, kvidandes.
Tur för mig är sambon ledig så jag tar upp armarna och ger upp.
Idag tar jag inget ansvar över något, jag checkar ut!

Over and Out. 🌸 Sara

Kommentera

