Inskolning i hundgården 2.0

Vi har nog vart lite bortskämda här med våra hundar som varken gräver
eller hoppar, alltså inte så speciellt rymningsbenägna.
Det värsta som kan hända är att Alta ser hur man är här inne och ylar till surt.
Då vill hon vara med oss och oftast så har vi tagit in henne så det har blivit
hennes sätt att ropa på oss vilket vi har tagit tillvara på.
Men tur för oss ligger hon och Brooklyn stilla och sover i innerdelen
de gånger vi faktiskt åker hemifrån så då sitter hon inte och ylar
för att få komma hem. Lite som att hon vet. 

Så när vi fick hem Shiya hade jag inte ens funderat på en hund
som gräver eller hoppar.. Husky.. Jävlar vad de kan hoppa!
Rakt upp ba! Jag stod här hemma och det kändes som att hakan
höll på att slå i golvet. Han tog inte ens i och lyckades nästan
hoppa jämfota typ 2 meter rakt upp i luften. Då tog jag in honom
direkt och sedan var det nät, plattor och hela köret som fick inhandlas.
Och igår kämpade sambon med att bära plattor och få upp extranät!

Så idag tänkte jag att nu ska han börja inskolningen här hos oss för att kunna
gå i hundgården och 4timmar om dagen ska inte vara några problem
alls då han har bott i hundgård dygnet runt.
Och nu är hundgården säkrad och klar Siberian Husky style!
Så Shiya och Brooklyn fick springa ut i hundgården och Alta som numera
är i höglöpet fick snällt sitta här inne. Så Alta satte sig i trappen och kollar ut
på sin nya man Shiya som satte sig vid grinden och kollade ut på Alta.

Sen började skriken. han på utsidan, ylandes, springandes,
hon i huset, skrikandes, springandes, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Brooklyn satt i hundgården på trallen och bara kollade på dessa två idioter
och jag satt här inne och försökte ha ett telefonmöte med försäkringskassan.
Kåthet fick en nivå som jag aldrig tidigare upplevt och jag gav upp.

Så.. Nu är alla hundar med mig i huset, helt utslagna och sover.
Inskolningen får helt enkelt ske efter att kastrering och löp är överstökat.
Visst att jag gillar utmaningar.. Men det finns gränser för mig med faktiskt.
Fram tills dess är det ständig övervakning, Shiya får hänga lite mer med
husse och jag räknar ner dagarna tills detta är över.

Alla kennlar.. Hur orkar ni? 😂😂

DSC_0977

🌸 Sara

2 thoughts on “Inskolning i hundgården 2.0

  1. Hahaha…..jag dööööööööööör!!!!!
    Du är så fantastiskt härligt rolig och helt jädrans underbar ❤
    Love U girl ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

