När sjukgymnasten är en hunk!

Det här med att hänga hos läkarn börjar ju bli standard.
Tur för mig tycker jag om alla dessa som arbetar där nere och igår var
det dags för sjukgymnasten. Så jag masade mig ner.
Med oborstat hår, tjockiströjan på som vanligt men denna gång faktiskt jeans!
Sätter mig i väntrummet och menar på ”Inget av det här spelar någon roll
snart kommer det komma en söt liten dam och hon kommer lösa allt
med ryggen.Vem fan bryr sig om hur jag ser ut idag?”

Ut kom det istället en snygg jävla hunk och när han ropade upp mitt namn
hade jag lust att sitta kvar och låtsas som att det regnar. Inte nog att denna
jävla fotomodell nu ska ta hand om mig, alltså jag ser ut som att jag har blivit
påkörd tio gånger om och självklart sitter jag på andra sidan väntrummet.
Så jag reser mig upp och försöker vagga mig fram, det går så jävla långsamt
och han står där med näven ute, redo för en hälsning.. I sådär 100 år innan
jag väl kom fram, högröd i ansiktet och nervös som man var när man var 15.
Lovley. 

Jag tänkte att nu kan det väl inte bli värre. Jag får väl sitta här
sunkig och ful målet är att han kirrar ihop ryggen. Punkt. 
Men då gott folk var det dags för mig att börja strippa.
Så där stod jag, med en preggomage, orakade ben och inte nog med det
en kort strumpa på ena foten och en hög strumpa på andra..
Jag i min stress hemma hade valt att inte kämpa mig upp för trappen
utan klev in i tvättstugan och hittade två rena strumpor..
Av olika sort..
Skammen var total. 

Tillslut valde jag att bara garva, med stödjebälte, orakade ben och allt
så var hela situationen rätt ironisk. Så då vart det rätt trevligt där inne med
övningar och sarkasm på hög nivå. Skönt när man kan skämta med sina läkare!
Så foglossningar till tusen som tyvärr kommer bli sämre med tanke på att jag
blir tyngre och självklart bälte som jag tillåmed kommer få sova med vart det.
Målet just nu är att jag en gång om dagen (sakta, sakta) ska kunna gå en liten,
liten runda med hundarna. Utan att benen viker sig.
Om detta sker fick jag ringa och gråta,
med orakade ben och allt! 😂😂

#LivetsompreggoSarastyle

🌸 Sara

2 thoughts on “När sjukgymnasten är en hunk!

  1. Sara!!!! Du är bara för underbar 😀
    Jag fick en bild på näthinnan som jag kommer att ha svårt att bli av med 😉
    Love U Hot Mama ❤

    Gilla

Kommentera

