Inte bara jag utan även sambon!

De flesta i vår närhet tror att jag är den här hemma som drar igång alla projekt,
tjatar mig fram med alla djur som ett litet barn och att Chribbe som den
snälla sambon han är så rycker han endast på axlarna och säger ”Okey då..”
..Förlåt jag kanske ska förtydliga detta lite.. Toffel som bara gillar läget med hela zoot. 
Jag har länge försökt få fram sanningen till alla vänner och bekanta där ute,
att jag faktiskt inte är såhär knäpp helt själv i det här hemmet.
De skrattar och Sambon drar på flinet. Han gillar det där med att de
tror annat och att jag får ta hela skulden. Jag blir ju jätte frustrerad vilket han
så klart tycker är så kul så att han bara måste göra det igen.. och igen.. och igen.

Men nu ska ni allt få höra gott folk, jag tänker droppa sanningen!
Han är minst lika galen som mig. Så det så!
Jag ville köpa hem en till polarhund. Läs En. 
När vi hade vart på första besöket hos kenneln så ville
plötsligt sambon ta hem två. Låt mig skriva detta igen. TVÅ. (2.) 
Vem sa nej? Jo jag. JAG. Eller okey då.. Inte nej sådär riktigt rakt ut
utan lite mer, kan vi börja med en nu så kan vi köpa en per år..?
Så ja jag sa TYP nej. Ännu en gång – Vill bara förtydliga,
Jag sa nej till två hundar.

Åter till verkligheten. 

Nu har vi fått lite problem med vår återförsäljare för hundfodret.
Eller problem och problem.. Tjejen flyttar och lägger ner försäljningen.
För oss betyder detta lite panik. Detta foder är det bästa vi har kört med
någonsin så vi kommer få åka till Tumba varannan månad och hämta 5 lådor
med färskfoder. Enligt Eniro är detta 7 mil enkel väg och tar cirka 50 min utan trafik.
Enkel väg. Vanligt folk gör det här. Eller nej förlåt.. Vanligt folk byter foder.
Gärna till något med hemkörning. Men ni borde väl veta att vi
inte är som vanligt folk vid det här laget..

Så nu skall det ringas och fixas med Priima, sambon ska bli återförsäljare
och här gott folk vill jag ännu en gång förtydliga att det inte var jag
som kom på idéen. Nej det var sambon. Han ska nu bli återförsäljare.
Och med detta så lyfter jag på händerna och säger:
Vad var det jag sa?! Va? Va? VA? Vem tror inte på mig nu?
Folket, jag njuter faktiskt just nu. Jag älskar att jag kan avslöja denna man.
Denna ”Jag vill inte ha, allt är Saras feeeel” – Mannen..
Han ljuger. Han älskar dessa pälsbollar och han börjar också bli
rätt grym på det här med hund.. Men det är klart, det skulle jag aldrig erkänna! 😉

12063668_10153494186772423_7727663346304698084_n

🌸 Sara

Kommentera

