När man själv inte kan.

Såfort jag vaknade imorse så kunde jag inte sluta tänka på hur fantastiskt
det skulle vara om jag kunde sela på båda hundarna och bara sticka ut på en mil!
Så jag tog upp mobilen och kikade på temperaturen.. 3 grader.
Detta gott folk betyder körbart väder! Och sedan började jag putta på sambon..
– Chribbeeeeee! Du måste ut och köra med Shiya!
– Det är för varmt ute!.. och jag sover.
– Chribbeeeee, Gå upp det är bara 3 grader ute, du måste ut!!

Jag fick den där blicken.. Den där som lixom menade på att han endast gör det här
för att jag just nu inte kan och för att han inte vill bråka med hormondrottningen för tillfället.

Så han selade på Shiya och stack ut, jag tog mina älskade tjejer och gick ut i skogen
på en liten runda och när jag kom hem stod en glad sambo med en halvtrött husky.
Rundan hade gått perfekt, fort om man jämför med våra tjejer och jag tror nog
att sambon min var rätt nöjd över att han faktiskt drog ut med Shiya
och ingen kunde vara gladare än mig som ställde tusen frågor om hur allt hade gått.

Sen låg tre nöjda hundar i hundgården och solade. Busade runt lite och Brooklyn
fick faktiskt tillslut en Timeout som en annan 3åring då hon inte slutade att
springa fram till Alta och Shiya för att slå dom på huvudet tio gånger om
för att sedan springa iväg vifftandes på svansen..
Boop, Boop, Boop!”  (Läs: Terrier) Detta uppskattades inte av polarhundarna
här hemma som försökte gömma sig för denna galna amstaff
under både borg och garaget haha. Så tillslut tog jag ut denna knäppa amstaff och satte henne i lina utanför hundgården.. Ja gissa vem som somnade 2 minuter senare?

DSC_0885

Brooklyn 7år beteer sig som 1 haha! ❤ 

Nu börjar Shiya landa hos oss och det har vart några intensiva dagar som det
alltid är i början med en ny flockmedlem. Jag ska försöka skriva ihop hur
dessa dagar har vart, vilka framsteg Shiya har gjort bara på denna korta tid
och jag har även lovat att ta massa bilder och skriva lite om hundgården.
Det kommer! Men nu ska jag och hundarna mysa vidare här på soffan
och jag önskar er alla en toppendag i solen! 🙂

🌸 Sara

Kommentera

