Välkommen hem!

Igår åkte vi iväg med våra tjejer till kenneln! Det var dags för oss
att käka lite påsklunch och ta hem Shiya!

Och jag måste erkänna att jag alltid är lite nervös när mina hundar ska träffa en
ny hund där förväntningarna är väldigt stora.. Lite som att ”ni måste tycka om varann”.
Man kan faktiskt inte kräva detta av hundar och därav satt jag och bad och bönade
i bilen om att jag hade tänkt rätt när jag såg Shiya med hans egenskaper och pusslade dessa med tjejernas. Nu skulle ju sanningen komma fram om jag hade tänkt
rätt eller inte. Helt ärligt, jag var så jävla nervös!

Men vi tog ut hundarna och de fick springa ut i kennelns stora rast gård tillsammans.
Inga problem där inte. Brooklyn tog på sig rollen, ”Domarn” och satt och chefade
på en liten upphöjd nivå medans Alta och Shiya lekte och lekte och lekte!
Jag hade iallafall förväntat mig ett gruff, något ragg och en sur blick innan
de skulle hitta varann.. Men inget alls.. Jag tror alla vi vart lika förvånade.
Det hör till med lite gruff i början.. Men nej, Shiya är tydligen deras lilla prins. ❤

DSC_0774

”Kom igeeeen nu då! Lek, Lek, Lek!”

DSC_0775

”Matte, kolla, kolla jag har hittat en man!”

Efter mycket lek och stoj gick vi in och åt lite påskmat. Under denna stund
hittade Brooklyn en bädd som hon la sig i. Sedan vad det dags för mys!

DSC_0822

Mysig påsklunch vart det och massor med snack! Lite papper som fylldes i och
sedan var det dags för oss att åka hem med denna herre.

familjen

Nu är han äntligen hemma med oss. Lite stressad och allt är ju så läskigt.
Men vart han än går så är en av tjejerna med honom och så lugna och stabila
som de är nu har de aldrig vart. Lite som att de försöker stressa ner honom!
Om några dagar kommer han ha landat men fram tills dessa är det
lugn och ro här hemma, promenader med husse i skogen och
en och annan timma i hundgården.

DSC_0849

🌸 Sara

2 thoughts on “Välkommen hem!

Kommentera

