Tack för denna helg!

Det har vart lite mycket depp på soffan under senaste tid, mycket mjukisbrallor
och soffläge. Så igår ställde jag klockan, kammade ur håret och vart
någorlunda människa igen. Åkte iväg och gjorde naglarna och fick prata
av mig massor med skratt och lite fika! När jag väl åkte därifrån kände jag genast
hur mycket mer energi jag hade, livet kändes lite lättare och med musiken högt
i bilen körde jag vidare mot stallet. Att jag aldrig någonsin mockat så sakta
för att ryggen jävlades gjorde inte mycket alls, Nu kör vi lixom!
Tills jag kom in.. Då dog jag. Jag visste inte om jag skulle gråta
eller bara hoppas på att ryggen inte skulle lägga av helt.

Så lite halvdeppad i fosterställning på soffan dundrade syster in hos oss med
sin kille och självklart Eros! Med sig hade hon två RAUH ben.
”Nu jävlar ska hundarna jobba!” Och på två röda hade vi tre hundar
som jobbade på och världens bästa syster som fick mig att bli
lite gladare igen på soffan. ❤ P.S. Ni som funderar på RAUH ben? KÖP!

DSC_0538

Tur för oss valde detta gäng att inte bara hänga med oss på kvällen utan även vara
kvar över natten! Ingen kunde vart mer glad än jag! .. Eller jo.. Kanske Eros! 😉

Så på morgonen körde syster loss med att lära Eros kommandos skäms.
Ha alla hundar på rad och plötsligt satt jag på stolen här hemma och såg hur alla
tre hundarna snurrade runt, ylade fint, kastade upp en tass eller två..
Älskade djur, man kan inte annat än att bli glad över att ha er! 

DSC_0652DSC_0631DSC_0640DSC_0643

Det är så otroligt roligt att kunna följa dessa tre hundar. Brooklyn med sin arbetslust
som mer är efter dagsform och ferdinannivå.. Man får alltså locka och lirka tills
hon glatt tränar med en! Eros som den vallhund han är lever för att följa sin ägare
och så har vi Alta.. Underbara älskade Alta som trotts att hon är en polarhund
och Alaskan malamute har hon en så otroligt stor arbetslust och ren lycka i att
få arbeta tillsammans med oss. Jag blir lika imponerad varje gång.
Denna tjej är helt fantastisk!

Men alla tre hundar måste man arbeta med olika för att nå fram och det är en
otroligt stor erfarenhet för vi lär oss ständigt av dessa hundar och måste hålla oss uppdaterade kring raserna och om vi latar till oss kan jag lova dig att hundarna
starkt visar att det är dags för oss att skärpa oss! Fokus matte! 
Jag är en sådan människa som aldrig nöjer mig, jag vill ständigt lära mig mer
och utvecklas. Att då kunna ha flera typer i hemmet och få detta varje dag
med sina egna hundar är otroligt givande för mig. Jag vill utvecklas med mina djur!

DSC_0600

Så efter lite träning, fotograferande och skitsnack gick vi ut och släppte ut
hundarna i hundgården som äntligen börjar bli klar!

DSC_0661

Lyckan var total! Brooklyn satt och chefade längst upp på borgen,
Alta sprang glädje vart efter glädjevarv och Eros lilla svans vifftade som aldrig förr!

DSC_0657

Tack för denna helg alla inblandade, ni ger mig energi och kraft att ta mig igenom allt jobbigt! Nu ska jag masa mig ut till hundarna med en stor kopp kaffe och sätta mig med Brooklyn, längst upp på borgen och kolla på hästarna i hagen. ❤

🌸 Sara

Kommentera

