Nej nu vill jag ut och dra!

Jag har fått dragförbud av läkaren. Hon tycker inte att en gravid tjej ska
flyga ner i dikena här ute på landsbyggden. Och hon tycker speciellt inte om
det här med att jag inte bara vill sitta på cykeln bakom våra två fyrfotade
utan även skutta runt i skogen på en hög häst. Det vart sura miner och vilda diskussioner där på BVC med mitt argument, ”Jag tänker inte pausa mitt liv! Nu kör jag på som vanligt! Vi får snart hem en till!” Hon utropade högt, ”EN TILL DRAGHUND?!” och mannen min försökte rädda situationen med ”Jag tränar också hundarna! Jag drar med dom!”
Jag tror inte någon av oss lyssnade på honom då så han letar ”säkrare ting” att åka på
bakom hundarna och en deal med att rida i högre tempon får jag göra på ridbanan,
tio meter från vår ytterdörr.. För säkerhetsskull.

Så för tillfället sitter jag här hemma med hundarna och kollar på cykeln där ute
med de där ledsna ögonen sedan förvandlas det ledsna mot djävulskap
och ren trotts där jag funderar på att bryta alla regler och inte bara springa ut
och dra som aldrig förr utan även ta en efterlängtad ”pinne” bakom garaget,
puffandes, fnittrandes..  Så för att lösa alla preggo problem så funderar jag
starkt på att köpa en  michellin dräkt och helt enkelt leva livet som aldrig förr,
men vetenskapen om att jag flyger så kommer jag alltid landa mjukt!
Och väl i diket i denna dräkt så kommer jag inte bara ha två superglada hundar
som hittat sin nya favoritleksak, jag kommer också ha grannar som får
släpa upp en ur diket..  Ja det kan bli intressant det där helt enkelt.. 

Så idag har inte bara jag utan även hundarna haft lite ”Ut och dra abstinens!”

Men ikväll är det dags för veckans Pilla & känna – kväll.
Jag klipper klor på hundarna, jagar rätt på katten och klipper hans klor
när han skriker högljutt mig i örat. Känna och klämma på alla djur, kika i öron,
tänder och idag skall vi även kavla upp ärmarna här hemma och duscha hela gänget!
Alltså.. Jag står typ naken i duschen och trängs med ett djur i taget i duschen,
skum ÖVERALLT, tillsut släpper jag ut hundarna som Chribbe tar emot med
tio handdukar och torkar, torkar, torkar och när  alla djur är klara,
då är det dags att göra rent i badrummet efter hundarna!

Men även om det är lite lätt hysteri de gånger det är dusch-dags här hemma
och allt känns bara som en rolig B-rulle så måste jag erkänna att jag tycker
det är rätt mysigt.. Med glada hundar, skum överallt och alla de stunder
som man bara skrattar då det inte tjänar till att reagera på något annat sätt.

Brookies glädje över att få ha en mysig handduk invirad runt sig och
Altas glädjedamp i hela huset.. Superblöt och galopperandes över soffor,
mattor och säng med en galen husse efter henne! Kattens snackande i
duschen och ibland kärleks stångningar (mitt i tvättande.)
Ja.. Våra djur är lite speciella men gud vad jag älskar dom och jag vill tro att de har så otroligt mycket personlighet för att vi låter de ha precis det och vara sina egna individer!

DSC_0229

🌸 Sara

Kommentera

