Tassarna upp i skyn!

Idag var det dags för ultraljud. Alltså kladd på magen och brallorna nere vid knäna. 
Men jag måste erkänna att när jag såg den där lilla Alien så vart jag helt.. Blown away.
Helt sjukt. Barnmorskan refererade till att jag hade en ”inneboende där inne” och
en sekund senare såg man hur den där lilla höjde tassen och vinkade till oss!

”Kolla den gör en high-five!”Utropade barnmorskan glatt!

I min värld så sa lilla Alien ”Tjäääna!” på Alienspråk till en överlycklig pappa
och en morsa i ren jävla chock. Ja det är nog först nu som jag faktiskt genuint
fattar vad som komma skall och jag måste erkänna att jag vart rätt avis
på den där lilla just då. Tänk om man bara fick mysa runt i några månader,
äta gott, sova varmt och bara få vara. Glida runt med tassarna i skyn,
helt oskyldig och ovetandes om den stora världen utanför. ❤

Efter det besöket så kände jag att det var dags för mig att köpa lite blommor,
plantera lite som den tant jag är och sitta i solen med hundarna.
Helt enkelt bli sådär jordig som man bara kan bli ute på landet! Så in på Plantagen
och en stund senare drog jag kortet och vandrade ut ur dörrarna..
Jag kollade lite på påsen och undrade om jag hade råkat få med mig en guldtacka
eller vad fan är det i den här lilla lilla påsen som kostar multum ?!
Men Okey, skit i det, Sol, Harmoni – Planteringsdags!

Jag såg framför mig hur jag skulle sitta med de fyyrfotade hela eftermiddagen,
med en stor kopp  kaffe och plantera i lugn och ro. Folket.. En kvart senare var jag klar.
En kvart! Fint vart det men allvarligt…. Jävligt dyr timpenning på de där jävla blommorna.
Tydligen tar det inte timmar att plantera 6 olika blommor och beskära tre små buskar.
Eller så var jag som stålmannen och bara swichade förbi här på framsidan..
Swich-Swich-Swich! 

Hundarna fick iallafall en mysig timma med mig i solen innan vi
tillsammans gav upp och gick in med alla våra färdigplanterade växter. 🙂

DSC_0304

🌸 Sara

2 thoughts on “Tassarna upp i skyn!

Kommentera

