Powernaps like a boss!

Jag börjar bli grym på power-naps. Jag och hundarna ligger alla tre
som en hög på varann, Dreglandes och bråkandes om täckena tills
vi tillsammans brukar vakna vid ett telefonsamtal 3-5 timmar senare.
Det här gott folk är fan: Powernaps like a boss! 

Harmoni och ”hitta sig själv” står på schemat och jag har svårt att se
att detta finnes genom att sitta som ett kolli på soffan
och glo på alla dammråttor som verkar ta över våra golv..
Inte heller genom att gå upp vid lunch, ta ut hundar för att sedan ta den
berömda sovstunden i en fluffig hög med hela zoot..
Då börjar livet mer eller mindre se ut som gammelkattens.
Typ vakna för att äta lite mat, bajsa, stånga hundarna i benen
och hysteriskt springa efter och skrika lite på matte..
För att sedan sova lite mer. Inte riktigt min plan.
Och speciellt inte det där med stångandet i andras ben. 

Så är det nu jag och hundarna sätter oss och försöker oss på någon slags Yoga?
Alla tre breve varann med tassarna uppe i skyn? Eller pular i trädgården
som numera är täckt med is och snö? Ishacka till folket?
Panikäta rosa bananer och hoppas på något slags mirakel?
Tillbringa hela dagarna med Brooklyn i knät och kolla på animerade filmer?
Btw, är det bara jag som gråter till Hitta Nemo? Ärligt.. jag kan inte vara den enda.. 

Det här med att släppa taget och inte ha en plan är något jag starkt ogillar.
Jag är tjejen som fiskade upp mobilen när jag såg att vi skulle få en Alien,
Så med stickan i ena handen och Google i andra knappade jag snabbt in;
Den moderna mamman.” Väldigt bra tips om man inte är så överförtjust
i Aliens tidiga period av bajs och kräk.

att hantera en kollaps står inte direkt med på mitt schema,
inte heller i min plan. 

Jag tänker att planen nu är att jag skriver av  mig som en tok!
Gråter hos psykologen som alla gör på film!
Kramar om våra djur, tar de berömda ”Like a boss – Powernapsen”
och gör saker som får mig att skratta. För alla mår vi ju bra av att skratta!
Så ”Yoga och läsa en bok” släng er i väggen! 
Nu försöker vi på det här Sara style med hjälp av hela zoot!
 

🌸 Sara

Kommentera

