Att förvisas av skrattande vårdguide-tant.

När jag är klar med denna graviditet kommer nog alla som haft hand om mig
fått en helt ny syn på hur blivande mammor kan vara.. i undantagsfall. 
Just nu i skrivande stund har jag för andra gången på tre veckor förvisats,
med hela handen till soffan men fötterna högt och ”Absolut” inga aktiviteter!

För när jag kom hem och började kasta i mig middagen så högg det till,
lite sådär så att jag kollade ner på magen och ville fråga högt ”Vad vill du mig?!”
Men Alien slutade inte hugga och hugga. Så.. Ont. Som. Fan. 
Så jag masar mig ut till stallet och gör allt lite sådär i slowmotion..
Tills grannen kom och skällde lite på mig. På med skämsluvan och fram med mobilen.

– VårdGuiden!
– Hej, jag är gravid och det hugger i livmodern. Är det normalt eller?
– Har du vart aktiv idag?
– .. Man är väl alltid aktiv?
– När började det göra ont?
– Middagstid.
– Vilar du nu?
– Vilar? Jag har vart i stallet och nu rastar jag hundar!
– … Ursäkta vad sa du?
– Jag har mockat hästbajs och nu är jag ute med hundarna.
– … Vilken vecka är du i?
– 13.
– Plus hur många dagar?
– 13 och någon dag hit eller dit.. Det är ISCH 13 veckor okey?!

Och där gott folk brast det för denna tant på andra sidan telefon,
hon kunde inte sluta skratta! Och mellan skrattanfallen fick hon bara fram
”ISCH 13 veckor!” Sen vart jag med stöd av 3 läkare på andra sidan telefon
förvisad till denna hörna. ”Inga mer aktiviteter idag Sara, hör du vad jag säger?!”
Så nu sitter jag här med fötterna högt och försöker mig på det här med att inte
göra något alls.. Självklart har Brookie också försökt ta över mysdelen av soffan
så vi sitter och rump-brottas om den varma delen med inte bara en utan TVÅ filtar!

Vi får se vem som vinner kampen över den sköna delen i soffan,
får väl muta Brooklyn med chips så att jag iallafall kan sno ena filten.. 😉 ❤

🌸 Sara

Kommentera

