Till alla er..

– Inte kan ni skaffa en till hund?!
– Hur ska ni Orka?!
– Hur har ni råd?!
– Du borde se över din fritid, du kommer inte orka.
– Kan du inte bara låna någon annans hund ibland?

Sistnämnda kommentaren fick min hjärna att koka över.
Och den kvällen tillbringades hysteriskt gråtandes i skogen
med
en vän på andra sidan telefonen.

Ibland undrar jag om folk som har massor med barn får
samma frågor när de kläcker ur sig att de är gravida.. Igen.
Behöver de försvara sig med näbbar och klor tills tårarna
sprutar pga. ren jävla utmattning. Jag kan inte annat än att undra.
Och jag vet att jag inte är den enda som står ut med detta.
Med allas påtvingade åsikter till höger och vänster.
Varför ska jag behöva förklara hur vi får det att fungera?
Sen när ska jag behöva stapla upp vår privatekonomi,
tid och engagemang för andra, som inte ens står mig nära?!

Så hysteriskt gråtande i skogen hörde jag Camillas röst i telefonen:
”Om du inte gör det här, fortsätter med dina djur och ditt arbete bakom
detta kommer Du att bli sjuk. Då kommer du chrasha och
alla som inte vet det kan dra åt helvete.”

Så varför går jag ut med detta? För jag vet att jag inte är den enda.
Det är fler som får utstå detta på daglig bas. Och från hela mitt hjärta
ber jag er som utsätts av detta att borsta av er skiten,
be dessa människor att hålla sig långt borta och fortsätt med
det ert hjärta brinner för. Och om det blir för mycket,
gråt ut i skogen med en sann vän som tröstar dig. Som får dig
att komma tillbaka med jorden på fötterna med lite sann jävlar anamma.

Så till Alla er. Alla er med så otroligt mycket åsikter kring andras liv.
Knip igen åsikterna och Gå hem. Hör inte av er om ni inte har
något vettigt att bidra med så fortsätter vi sköta vårt liv med
pälsbollarna, träning, natur och en förjävla massa energi.

Till er som stampar i samma bubbla, bort med energitjuvarna.
Vi är många där ute, utspridda över landet med stora hjärtan
och ett liv fyllt med kloklippning, lydnad, draget, fuktiga nosar
och mysstunder på soffan med pälsbollarna. Vi får fan se till att
hålla ihop och hålla alla negativa nissar långt, långt borta.

Inte en dag utan våra djur. Utan er skulle jag inte vart hel.

IMG_6730

🌸 Sara

9 thoughts on “Till alla er..

  1. Bra skrivet och ta ingen skit från andra utan lev ditt liv med dina hundar och må bra! Förstår att det är jobbigt med alla som har åsikter om hur du lever och hur många hundar du har men som sagt det är din business om du vill ha fler hundar än 1 så det så!
    Kram ❤

    Liked by 1 person

  2. Helt rätt, Borsta av dig dom onödiga åsikterna från alla hatare där ute och skaffa dig en hund till, Tycker jag du gör helt rätt i =)
    Jag och min sambo har 4 hundar mellan oss och visst blir lite dyrt med tanke på att 2 st ligger på 40 samt 50 kg så mkt mat som går åt men det är det helt klart värt =)
    Så länge du själv känner att du klarar av hundarna så är det helt upp till dig hur många du vill ha. Skit i hatarna och ta emot kärleken från dom fyrbenta istället =)

    Liked by 1 person

  3. Vet precis hur det är! I början tog jag åt mig, men nu har jag lärt mig att skita i vad andra tycker! Min älskade syster sa en gång att när man har så många hundar att man snubblar över dem, då vet man att man har tillräckligt många! Och så skrattade vi. Och det härliga är att hon menar det ❤ Stå på dig och lycka till med dina pälsklingar! ❤

    Liked by 1 person

  4. Ja jag har sagt till henne också att hon måste få träffa er! hon älskar mina hundar och alla andra hundar också! Och så har hon en förkärlek för staffar, så hon skulle dö om hon fick träffa Brookie 😛

    Liked by 1 person

Kommentera

