Nu åker transporten igen!

Igår hade jag en flytdag. När klockan var sex var jag i princip klar
med alla av dagens uppgifter. Och plötsligt så var det dags för en helkväll
med mysig middag, lite paj och en film med sambon.
Sen ringde telefonen, det var fullt ös medvetslös på andra sidan staden med att förbereda transporten som ska iväg till Irland men jag sa nej.
”Nej vi kan inte. Jag har lovat sambon myskväll.”

Bara av att tänka denna tanke så stocknade det lite i halsen..
Mys-gulle-blä-kväll istället för att jobba? Vad händer…?
Tur för mig var jag inte den enda där hemma som tänkte så
för när båda kollade på varann med frågan,
”Och vad fan gör vi ikväll? ..Ligger på soffan…?” Beslutet gick på två röda..
Vi kastade i oss maten och hoppade in i bilen fortare än fortast.
Full fart mot Solna för att hämta saker som ska med transporten till Irland!

Väl där mötte vi en HuHare som jag så fint kallar de som arbetar
inom Hundar utan Hem och hennes första kommentar var
”Två bjässar i bagageutrymmet!? Hur tänkte ni där, hur ska vi få plats
med allt i bilen när ni har hundarna med er?!”

Denna stund vände jag mig om mot min kära sambo och gav onda ögat..
Bör jag tillägga att innan vi kastade oss in i bilen så hade vi en vild
argumentation kring om hundarna vill med eller inte, läs: vill (inte ska.)
Jag sa ”Nej de SKA inte med” och Chribbe stod vid Brooklyn och sa
”Men dom VILL juuuuuuu!” Han vann och nu stod vi där..”
Med två gigantiska hundar i bagageutrymmet och tusen saker som skulle in i bilen.
Jag vet inte hur Mannen-Myten-legenden: Chribbe löste detta problem som
så många andra som uppstått under åren. Men han fick in allt.
Alla jävla grejer i bilen och inte en enda filt, hundmatsäck eller koppel
hamnade bak hos hundarna. Folket vi pratar Tetris på hög nivå.

Nöjd sambo och två gapande tjejer stod tillslut i Solna med en
färdigpackad bil.. En halv hundbutik låg nu i Volvon redo för Irland!
Väl i bilen harklade jag fram till sambon ”Det känns som att du kommer
bli lite mer involverad i denna organisation än vad jag trodde..”
Till svar fick jag en nöjd blick med kommentaren
”Ja men det hade jag redan förstått.”

Älskade sambo, vad skulle jag och så många andra göra utan dig?

Så imorse kom hela Hundar utan Hem transporten hem till oss,
grannarna varnades över att det inte var rånare utan endast kollegor..
Livet på landet i ett nötskal haha! Alla saker kastades in i
transporten och sen var det full fart framåt mot Irland!

Stort tack till alla som skänkt alla filtar, hundtillbehör och hundmat
som fick åka med transporten och en stor styrkekram till
kollegorna som nu kör hela vägen till Irland.
Snart kommer fler utsatta hundar få möjligheten till nya hem
fyllda med kärlek och omvårdnad. Precis som alla hundar förtjänar!

llpsgqczscl8enr55w4k

🌸 Sara

Kommentera

