Vad gör man i storhogna?

Bara för att vi har så extremt ”lite” att göra i vanliga fall så hittade sambon mig tjurandes som en annan fem åring i soffan häromdagen. Jag tjurade mig igenom ett helt tal om att ”Vi borde åka iväg nu och GÖRA NÅGOT”..
Som att vi aldrig ”gör något” i vanliga fall..
I vår familj är det nog exakt det som är problemet,
vi gör för mycket på för få timmar.. Men som vanligt, Mot nya äventyr!

Det är dags för oss att ta vårat pick, pack och fyrfotade och dra!

Så nu planerar jag en Weekend i Storhoga.
Jag ser framför mig hur man kan gå olika dagsleder med hundarna
på fjället i några timmar innan man går hem till stugan igen,
laga mat och kollar på en film framför brasan.
Att vi faktiskt kan göra precis allt det här hemma är inte relevant, inte alls..
Nu är det Storhogna som gäller!

Så alla mina hundvänner där ute,
vad kan man göra med hund i Storhogna?

Är mina tankevurpar med natur och mys i stugan något realistiskt
eller kommer jag mötas av tre meter snö och inga upptrampade leder?
Kommer jag försöka simma min väg framåt genom snö.. Svettig och andfått
på dagarnas långpromenader
med en lycklig malamute studsandes i snön?
Eller kommer det bara vara .. Blask istället för snö?
Torka tassar på alla fyra efter varje promenad? Svärandes och lerig?

Gott folk, är det Storhoga som gäller för en weekend med
fyrfotade hulliganer eller inte?

storhogna-hotellet-vemdalen-5

🌸 Sara

Kommentera

