Ett till steg in i dragvärlden

Jag tror de flesta av mina vänner – Både hund och ”ohund-vänner”
lyssnat på alla mina tankesnurrar kring att ta hem en till hund, Eller inte.
Ta hem en dragis – Eller inte. Ta hem en FM hund- Eller inte. 
Åka till Irland och hämta en dragis – Eller ta hem en körklar från Sverige.
Valp, eller vuxen. What to do?!

Tillslut ringde systern och frågade lite bestämt, rakt ut:
”Ska du ha en dragis eller inte?” Vad är planen?!”

Så efter en total urspårning i min lilla framtidshjärna har jag
äntligen bestämt mig!  Nästa hund i familjen blir en vuxen dragis,
ras eller ålder spelar ingen som helst roll! Fokus på hur denne
fungerar i vår nutida flock, om denne kommer må bra hos oss
med det vi erbjuder och att den såklart ska älska att dra några gånger i veckan!
Då kan jag dragträna både denna och fortsätta utbildningen för Alta.
Spelar roll om denne kan sitt eller om denne kan åka kommunalt.
Nu är det en till dragis som gäller inte en lydnadsgalen vallhund!

Förlåt för dessa månaders dilemma och tack för att ni
som vanligt orkar lyssna! Och ett speciellt stort tack till
Nicole & Marlene som svarat på alla tusen frågor!

Så på söndag tutar vi iväg med fickorna fulla med hundgodis,
uppåt i landet för några timmar med fina människor.
Både jag och sambo kommer ställa tusen frågor
och krama om pälsbollarna i snön.

Vi får se vart allt leder men det är i alla fall ett stort steg
på vägen när man bestämt sig för inriktning inom hund.
.. Dragvärlden, här kommer jag!

IMG_5785

🌸 Sara

4 thoughts on “Ett till steg in i dragvärlden

  1. Ja du har faktiskt inspirerat mig! Valp kommer det bli i framtiden ändå så jag kör på ett säkert kort och tar hem en hund som är ”inkörd” å bara försöker njuta av draget å alla andra djur som man har 😉 sen får man se hur lång tid det tar innan man hittar hunden för oss men det där brukar alltid lösa sig 😉 ❤

    Gilla

  2. Ja men precis! Valp blir det för mig också så småningom men jag ville ha någon som det bara var att tuta och köra med, och det fick jag :p om man inte har bråttom så går det väldigt bra att hitta en vuxen hund som kommer fungera super! Lycka till!

    Gilla

Kommentera

