När annat kommer före

Nu har det vart tyst här några dagar. Lite annat har kommit före helt enkelt.
Jag försöker beta mig igenom boken ”Lugn och Beröring” i plugget..
Det är nog en av alla böcker som jag tycker är svårast att plöja igenom..
Tre sidor och jag svävar iväg.. Jag och denna bok är långt ifrån vänner
och jag ser fram emot dagen när jag kan göra slut och låta den
damma igen i bokhyllan.

Hundarna har vart något av två fluffisar med mycket energi i benen,
hoppat över stock och sten i skogen och Alta har ju sitt mission
”Hämta hem döda djur-delar” varje dag så numera har vi en halv
kyrkogård för vilt på baksidan. Självklart hakade katten på
denna trend och släpade hem två fasaner också. Ja, varför inte?

Jag har jobbat lite inom Hundar utan Hem och träffat fina vänner,
umgåtts med Sambon som aldrig förr och ätit hämtmat framför Netflix.
Hästen har jag och Alta pysslat om och tävlingslydnaden har fått
sig en liten paus. Vi har lagat god mat och myst med katten,
jobbat och börjat planera inför en weekend eller två. När naturen är ett
måste bör fjällets fina natur upplevas med Alta och.. Brooklyn som
antagligen kommer bäras under armen halva helgen haha.

Så ja, allt annat har kommit före. Fyrfotade, familj, vänner och jobb.
Snart är jag nog tillbaka med tankesnurrar och vardagsmisär med djuren
men fram tills dessa ska jag avnjuta en kväll med hästen, en lördag med
hundar utan hem och egentid med fyrbenta hulliganer och en
alla hjärtans dag på en herrgård med en härligt brunch. 🙂

12193746_10153239718117423_8558470581121297166_n.jpg

🌸 Sara

 

 

Kommentera

