Ledig tisdag

För ovanlighetens skull är jag ledig en tisdag som denna.
Första gången på länge som jag njöt av en regnig promenad med hundarna,
för är det inte något speciellt när man bryter ekorrhjulet med något annat? 
Och under denna regniga promenad mötte vi tre rådjur betandes på åkrarna,
tjejerna (Läs: hulliganerna) lyssnade snällt på kommandot Passera och gick lugnt förbi.

Jag var mållös och mitt matte hjärtat glödde som aldrig förr av stolthet för jag har vart
med om de gånger som man släpats efter med spår i gruset efter hälarna,
när man åkt ner på backen med ansiktet före och när man tappat kopplet
och jagat malamute och amstaff över halva Bålsta..
Så när de lyssnade på kommandot och endast .. Gick förbi..
Då vart jag så glad så jag var redo att Poppa champagnen! 

Så med två glada tjejer här hemma, en katt som sitter och spanar på framsida
och en utvilad matte så ska jag snart iväg och träffa en barndomsvän på Arlanda.
Till er som inte vet är jag uppväxt i Sveriges vackraste stad, Göteborg.
Det var där jag träffade släktens Bernersenner hane Mozart,
En ståtlig hund som jag följde i varje steg. Uppskattades inte alltid från hans sida
och när han markerade så grät jag floder.. Men fem minuter senare 
gick jag efter honom med hans svans i högsta hugg!

Det var i Göteborg som jag fyllde 6år, med gummistövlarna i högsta hugg
trodde jag vi skulle iväg och plocka svamp..
Istället fick jag min första ridlektion på ridskolans största häst!
Det var också där jag fick två marsvin i julklapp, Bruno & Knut.
Det var i Göteborg som jag upplevde mitt första disco, hade sleepovers med
tjejkompisarna, sprang över till grannen Elina och klappade på deras valp,
Första gången jag hade smink på mig var på Emmas fest och väl där hade vi pilkastning.. Vilket resulterade i att jag kastade iväg en pil som satte sig rakt i Emmas mammas kind…
Också första gången jag hade rinnande smink över hela ansiktet för alla tårar
som sprutade haha. Varje torsdag var jag hos låtsas farmor Berit på pianolektioner och
där fick man dricka saft och spela dator.. Det var också i Göteborg som jag spydde i bussen påväg hem från skolan.. I ryggsäcken så att ingen skulle se.. 

Just från uppväxten i Göteborg finns det så många minnen och jag håller hårt i dessa.
Så under denna lediga dag ska jag träffa tjejen som var en av mina bästa vänner
under uppväxten, hon som jag pratade killar med, hon som man mötte vid skolan
och som alltid hade så himla snygga skor som hennes mamma hade köpt! 🙂

Nej nu stänger jag ner datorn inför dagens äventyr!
Ha en riktigt bra dag alla läsare och försök att bryta ekorrhjulet emellanåt!

🌸 Sara

Kommentera

