Blodsband eller inte.

Senaste två veckorna har vart en period som vänt upp och ner på det mesta.
Både positivt som negativt. Och jag börjar inse att familj inte behöver vara blodsband.
Familj är inte samma efternamn eller de som bestämt över dig under uppväxten.

Familj är de som är där, som ställer upp i vått och torrt,
som känner dig innan och utan.  Som respekterar dig för den du är,
som hejjar på när du jagar efter drömmar, fångar dig när du snubblar,
gråter och skrattar med dig
men som också kan säga stopp
och ifrågasätta av endast kärlek.

Men tillslut växer man upp, man skaffar sig ett eget boende
och sina egna regler. Man skaffar sig ett eget liv. Och i detta vuxna liv
har man också möjligheten att skaffa sig sin familj, sin helt egna familj
byggd av kärlek och tillit.  Min familj är fyrfotade med hjärtan av guld,
en underbar sambo som får mig att le varje dag, som tror på mig
och ser mig för den jag är, bra som dålig. Jag har vänner som får mig att skratta,
som hjälper till med tankar och frågor, som alltid finns ett knapptryck bort.
De som gjort mig till den jag är idag.  Istället för att gräva ner mig över
blodsband inser jag vilken otrolig tur jag har som fått bygga min alldeles egna,
underbara familj. ❤

Så tack för att ni finns där, är sådär konstiga som bara ni kan vara,
får mig att skratta och uppskatta livet. Att jag utan tvekan vet att ni
– precis som jag, alltid kommer finnas där. Med djuren, skratten,
galenskaperna och alla äventyr som vi har vart med om och kommer vara med om..
Ni är min familj. Blodsband eller inte. ❤

🌸 Sara

Kommentera

