Situationen på Irland.

10920923_10204499095894990_7303271791386039366_n
Vet ni vad denna bild visar?
Det är avlivade hundar.
Friska djur.

Det här gör mig så otroligt förbannad. Inte på de som jobbar med detta, de kämpar ju för att få nya hem till alla hundar utan jag blir arg och ledsen på mänskligheten.
De som köper hem hundarna, tröttnar och slänger in dom i ett hundstall. Som skräp.

Så här ser situationen på Irland ut.
Människor köper dessa fyrfotade och de som hamnar på ett Dogshelter har 5 dagar på sig att bli bokade.

Låt mig skriva detta igen.
5 dagar på sig att bli bokade.
Annars dör dom.

Situationen på Irland är något som jag inte kan relatera till,
jag kan inte förstå hur man kan se djur som skräp, råttor och göra som
vissa familjer gör. Jag kan inte heller relatera till de som plågar sina djur i Sverige,
men de djuren som vi får tag på i Sverige, som är friska och har en chans väljer
vi att ta hand om tills vi har en ny familj. Här finns det inga ”5 dagar sedan dör de.”
Så om hunden inte ser ut så som trenden säger, om hunden agerar utåt
för att den är rädd eller är lite skygg så minskar chanserna till ett hem drastiskt.
Då händer ovan. Att man får somna in och slängs ner i en jävla sopsäck.

I Maj åker planet till Irland, då ska jag se detta med egna ögon.
Redan nu känner jag, ”klarar jag av det här?” Om jag kan känna hopplöshet
inför djurhållningen i Sverige (i vissa fall) hur ska jag då klara av att se
Situationen på Irland?

Och tanken över att alla dessa djur har 5 dagar på sig att bli bokade
innan sprutan och sopsäcken tas fram.. Detta gör mig minst sagt förtvivlad!
Vi måste hjälpas åt tillsammans för att rädda fler!

Ett stalldygn kostar 90 kr. Inte ens en hundring för att rädda en hund,
ge den en chans till att slippa somna in. Ska vi göra det här tillsammans?

Hur mycket kan vi få in, tillsammans? 90 kr till nedan med texten Stalldygn.
Vad säger ni? Ska vi köra?! Hur många hundar kan vi rädda i alla fall för en stund?

Swish

🌸 Sara

Kommentera

