När kontakten bara växer

Det tar alltid en stund för mig innan jag och mina djur
genuint hittar varann, klart man älskar sina djur från början
och gör allt för den där fyrbenta men nu pratar jag verkligen
om det där bandet, det tar alltid en stund innan man kan läsa
av varann på bästa möjliga sätt.
Med Brooklyn tog det väldigt lång tid. Hon var en kanonkula
som dundrade runt innan hon hann tänka och både jag och
Bordercollien Amy försökte bromsa ner denna terrier
till en bra nivå på jorden.. Vi lyckades tillslut hitta våra
energier och jobba tillsammans på bästa möjliga sett. ❤

Och bandet till Alta bara växer och växer, när vi var på Hotellet trodde
jag nästan att vi hade nått vårt mål, att vi inte kunde komma
”närmre varann..” Vad fel man kan ha ibland!
Häromkvällen var jag ute med Alta själv, tränade lite i stallet
och slängde på dragutrustningen, på med kedjorna och ut och
dra lite DW i djupsnön. Vi jobbade på bra tillsammans men
under en kort,kort sekund slank jag iväg i min egna värld,
lite tråkiga tankar snurrade i huvudet och sekunden senare
känner jag hur hon i farten hoppar upp och ger mig en blöt puss
över hela ansiktet, för att sedan landa i snön och fortsätta dra som ingenting..
Bör jag tillägga att detta inte är en hund som inte precis kastar kyssar runt sig?

Jag vart så ställd. Riktigt överraskad. Om det skulle vart Brooklyn skulle hon fortsatt
gå i snön, med nosen i backen, grymtandes som en gris. ❤ Så att Alta
plockade upp mina energier så snabbt och tacklade det som hon gjorde..
Ja det värmde minst sagt mitt matte hjärta.. ❤

Kvällen efter var det dags att sova, det tyckte inte katten och sprang runt
på golvet,skrek och retade Alta. skillnaden när katten gör detta är att
han är liten och smidig, när Alta hakar på denna lek ja då känns det som om
man har en lastbil farandes i hela sovrummet.. En irriterad blick från mig..
Och hon kastade sig platt ner över hela mig, borrade ner sitt huvud
(som är tre gånger så stort som mitt) under hakan på mig och sen låg hon där..

Alltså denna tjej. Denna underbara Malamute..
Jag börjar förstå varför de som skaffar draghundar
blir kvar i denna värld.. för mig finns det inget återvändo.. 
Dragisar är det verkligen något speciellt med.

🌸 Sara

Kommentera

