Jobb & Roadtripp till Dalarna!

Igår var det dags att sätta sig ner och jobba med administrativa frågor
kring Hundar utan hem. En helkväll med pizza, godis, läsk
och en jäkla massa jobb! Något som är bra när man engagerar sig i hund
är att det alltid, alltid finns någon hund att mysa med i närheten!
Igår var det Zelda, finaste grandisen!

12049222_10155964515910408_1833373215543379528_n

När vi satt med våra punkter så var en del av gänget från Hundar utan hem
ute med transporten, för igår fick en massa utsatta hundar nya hem!
Helt underbart! ❤ Letar du hund? In och Kika Här.

Sen var det bara full fart framåt för att packa inför vår roadtripp till dalarna!
Så när jag flög runt i hemmet och kastade kläder runt mig, letade skor och mössa,
varför inte tre halsdukar och mannens underställ? Då möts jag av dessa..
Två tjejer som tyckte att ”det där är väl onödigt? Kom upp och lek med oss istället!”

IMG_7577.JPG

Sagt och gjort. In med två hulliganer i sovrummet med en pratandes katt
innan vi alla somnade i en härlig liten hög.. Lite som imorse när jag vart
väckt på pendeln av en nervös man som petade på mig flera gånger på armen…
”Ursäkta, eeh, alla måste hoppa av här..”

Jag kände mig som ett barn. Vem totaldäckar på pendeln?!
Så att man inte ens vaknar av att någon petar och pratar med en?
Jo, jag tydligen!  Jag har nog aldrig vart så snabb på att hoppa av ett tåg som då..
Tröstade mig själv i den pinsamma situationen med
”Det kunde vart värre Sara, du dreglade i alla fall inte där i sömnen.. ”

Så här sitter jag nu på min lunch. Laddar inför kvällens raodtripp till Dalarna.
För det är dags för Vildmarksracet och jag ska försöka mig på att vara handler.
Så ikväll åker vi, imorgon är det fullt ös och söndag morgon tutar vi hem igen.

Bloggen lär vara rätt tråkig de närmsta dagarna men följ oss på
instagram så kommer ni få bilder från inte bara två tokiga tjejer
utan hundar i multum, tävlingar och massor med snö! 🙂 ❤

🌸 Sara

Kommentera

