När ledigheten är för lång

Jag tror jag har vart ledig lite för länge.
Det kryper i hela mig. Hundarna står inte ut med mig längre
och sover på olika ställen i huset, katten har gömt sig på
övervåningen och sambon har flytt fältet.

Jag har städat bort hela Julen och gjort om lite på undervåningen,
tvättat två tvättar och en tredje är snart på gång,
lagat lite mat och fixat med brasan.
Musiken är på högsta volym på ljudanläggningen och jag
börjar komma till det där stadiet där jag bara vill gå lös
på alla reor över nätet bara för att döda tid.
Men efter mitt senaste, gå lös över nätet skriker plånboken:
… Nej! 

Så.. Klockan nio ikväll ska jag till stallet, pyssla, mocka,
fixa och slutligen ge hästarna natthöt.
Alla bokningar och samarbeten är klara inför Hotell Med Hund projektet, för i princip hela jäkla året! Hundmaten är beställd och betald, promenaden med hundarna och grannarna är klar.
Sa jag att vi fikat och snackat skit i en timma eller två också?

Det är nog bra att jag börjar jobba lite under nästa vecka
när 4 timmars ledighet känns som en evighet..

IMG_5341

🌸 Sara

Kommentera

