Hotell Med Hund!

Det där pirret i magen innan man öppnar hotellrummet.
Hela känslan när man kliver in på ett hotell som bara känns sådär..
Helt sjukt lyxigt, estetiskt, lummigt, modernt…
Jag älskar att bo på hotell. Servicen, vardagsflykten, maten,
varför inte en riktigt kall drink? Att bara hotellhänga, kolla på film
eller beställa upp lite gott. Utsikten, korridorerna..
Hela upplevelsen av att få bryta vardagen och våga unna
sig själv denna upplevelse. 

Om så bara för en natt. 

Så.. Kommer ni ihåg att jag tidigare iår överraskade min
sambo
med en minisvit, lite sådär mitt i Göteborg,
med ett stort badkar i rummet. Utsikt över hela staden. 
Vi tog en lång promenad och köpte upp lite öl och godis.
Sen hängde vi i vår svit. Det var fan magiskt.

På vägen hem förklarade jag fint att ”Det här borde vi göra oftare.”
Blicken.. Alltså ALLA som har hund med en partner som inte är ..
Ja.. Lika extrema i detta intresse.. känner igen den där blicken.
Blicken som kommer innan det långa utlägget om
”Ja men nu är det så att Du vill ha ett helt zoo hemma och då kan man
inte bara packa och dra. Då kan man inte göra sånt här hela tiden!”
Alla som känner mig vet precis hur jag reagerar i en situation som denna.
Jävlar i gatan, Sur-sambo-fästman nu jävlar ska du få se. 

Så gott folk. Jag vill verkligen från hjärtat presentera
Projektet som drar igång 2016. Jag har laddat, fixat och donat. 
Jag och Fotograf (Petra) drar nu igång Hotell Med Hund. 
Vi kommer åka land och rike, små hotell till större hotell.
Svitar, till enkelrum, i olika städer med olika möten.
Kameran i högsta hugg och hundarna?
Dom ska självklart med. 

Detta riktar sig till er med hund som vill kunna åka iväg,
bo lite trevligare för en natt eller två med sina hundar 
och söker sig till hotell runt om i Sverige med det där lilla extra. 

Vi kommer fota och recensera så gott vi bara kan så att ni med fyrfotade kan få lite inspiration och känner er mindre låsta. Mycket kan man
göra idag med hund och detta ska jag självklart ta fram för er!

hund-hotell-476

Och till min älskade sambo..
Tack för att du sådde ett frö i din frustration.
 ❤

🌸 Sara

4 thoughts on “Hotell Med Hund!

  1. Kul!
    Får jag ge ett tips? Grythyttan!
    Har en bloggvän (pensionerat par) som varit där med sin rätt stora blandis som fått sin mat serverad under silverkupa o allt! Har inte råd själv men dit skulle jag gärna annars 😀

    Liked by 1 person

Kommentera

