Äntligen snö och snart Rödluvan!

Igår var det dags för middag ute i Järfälla.
Alltid lika trevlig och när jag ringde några timmar innan med frågan:
”Kan huliganerna följa med?” och fick till svar ”Chribbe?! Ja det är klart!”
För att sedan höra i andra änden av telefon ”Sara vill ha med hela
Noas Ark, det går bra va?!” Jag kunde inte sluta skratta.
Ungefär så var hela kvällen, skratt till tusen med människor,
hundar och till vår förvåning, snö! ❤ Tack för en underbar kväll!

Så på vägen hem stannade vi till i Barkarby och släppte hundarna
i hundrastgården som finns vid NetonNet, Alta sprang runt i extas
som en annan dåre, Brookie stod i hennes jacka och förstod inte
alls varför det är så himla roligt med snö?!
Så jag försökte busa med hundarna så gott jag kunde,
slirandes i mina klackar där i snön. 🙂

Imorse vaknade jag av soluppgången här ute på landet,
allt det vita på backen och hundarna fick ställa upp på lite
bilder ute på vår långa grusväg.

För visst är det inte vinter på riktigt tills snön ligger på backen? 

Utöver en promenad i solen med hundarna här på landet har det vart en dag med ikea, hämta saker och plugg men nu har vi en skrinda i bilen,
två ikeakassar fyllda med filtar och imorgon bitti blir det till att
bre mackor tills smörkniven glöder. För imorgon gott folk sticker
vi ut och delar ut mackor och filtar till hemlösa i STHLM.

Imorgon smäller det, Äntligen är det dags för:
Projekt Rödluvan!

Om ni ser oss med våra tomteluvor och röda band
på hundarna, tveka inte, Säg hej! 🙂 ❤

🌸 Sara

