Julledigt

Nu är det lite tyst här på bloggen.
Jag pluggar, är i stallet, strosar runt i mjukis kläder
och leker med hundarna. Återhämtning delux.

Men något som jag försöker göra alla dagar som man har tillgång
till ”det där ljuset” som infinner sig några timmar per dag (Läs: dagsljus)
är att gå ut i skogen med Alta, låta henne springa lös bland
stock och sten och jobba vidare på följsamheten.

Det är belöning och lek varje gång hon tar kontakt,
det är vända och gå åt annat håll när hon bestämmer sig
för att sluta att ha koll på mig, gömma godis i träden och låta
henne bada i lilla bäcken och alla andra lerpölar som hon hittar.
Vi ska ha roligt och vi ska bygga vidare på vår kontakt lite mer varje dag.

Då vi bor som vi gör har jag möjligheten att göra sådant här,
det är inga som är i skogen förutom vi här hemma och bönderna
när det är jaktsäsong så det är faktiskt ren lyx att kunna gå upp i skogen och släppa hundarna utan att behöva vara orolig, inga andra människor, hundar, bilar eller liknande. Det värsta som kan hända är att man stöter på ett vildsvin.. och ja, det har vi också gjort. Då till min lättnad sprang Alta hem, raka vägen. Stod på trallen och väntade när husse hittade henne.

Alla har inte denna möjlighet men idag finns det många ytor som har en bra inhägnad, olika hagar som djur inte går i som man kan få låna om man pratar med bönderna och mycket kan man även lösa med en långlina. 🙂

IMG_4815

🌸 Sara

 

