När planeringen fallerar

Alltså det här är jag i ett nötskal.. Jag får aldrig ihop mitt liv fullt ut.
Varje år ber jag Jultomten om fler timmar på dygnet,
Men inte fan har han fixat det ännu!

Så jag tyckte att jag fick till den här veckan, väldigt bra också.
Lite sådär så att jag klappade mig på axeln och tänkte
”Yeah, Nu Sara, nu är du vuxen på riktigt!”
.. Jag hade fel. Inte så vuxen ännu… Tydligen.

För såhär är det, jag har äntligen hittat ett foder som jag tror
kommer passa båda hundarna väldigt bra. Ett spannmålsfritt
hundfoder som för en gångs skull är färskfoder! Och vet ni,
det bästa av allt.. Jag grinar inte floder när jag betalar för skiten!
Det kan väl inte bli så mycket bättre?

Men varför köpa det på butik när det finns återförsäljare?
Ironi på hög nivå men såhär kommer vi jobba framöver om fodret fungerar bra!
Så jag skrev ner adressen och tiden i kalendern den där vuxna kalendern som faktiskt är en fysisk bok. Dagarna efter fick jag info om att jag skulle ut med jobbet, detta skrev jag också in i kalendern. Fast i mobilen.
Lite sådär, ”jag kollar i min riktiga kalender sen,
nu har jag faktiskt skrivit in i ena kalendern…” (Gör inte såhär.)

Så började det närma sig fredagen och sedan inser jag att när
hundmaten skall hämtas har jag varken bil eller ja, sanningen då: 
jag är på andra sidan stora staden och dricker vin.

Så vad händer? Jo mannen, legenden, Chrib-the-man hoppar in som
nästa superhjälten hämtar hundar, tränar dessa små hulliganer,
kör till Kista, hämtar 20 kg hundmat, packar dessa i frysen,
äter något snabbt och vänder.. För att hämta… Mig.

Alltså.. Jag skäms. Jag hatar när jag lyckas göra såhär och att jag ska
kunna ”komma undan” när Han sliter. Herregud, imorgon får jag nog pallra mig upp i tid, baka och göra en våffla eller två.
Kaffe på sängen och bara vara sådär,

”Hej du är min räddare i nöden! Cirkus varje vecka!
Om du lämnar mig fallerar mitt liv! Har jag sagt att jag älskar Dig?”

 

#Tjejen med koll..
🌸 Sara

 

 

