Är det nu det drar igång?

Så där stod jag och tog bilder och vart sådär ärligt genuint rörd över alla människor som stod och väntade på deras nya livskamrat. Deras nya fyrfotade som de antagligen längtat och laddat för att få hem. Och nu äntligen var det dags. Jag vet ju bara de gångerna jag har köpt hund.. Fjärilar i magen, nervös, lycklig, lite rädd, förhoppningsfull men mest ändå lycklig.

Så det är klart man vart rörd, det var sjukt mäktigt men jag lyckades hålla mina känslotårar inne, kände att jag kunde väl inte börja tok grina i min ensamhet och då det var nära var det bara att slå öran till och lyssna på Chribbe.. ”Kolla där?! Å där! Fett cool! Vad är det för ras?! Vadå blandning, Ååh men kolla!! Nä jag kallar alla Irländare bara! ” Han var som ett lyckligt barn! 😂

Men det är alltid en underbar upplevelse att få se hundar få nya hem, så mycket känslor så man kan nästan ta på spänningen. Vilken kväll! Påvägen hem skojade jag lite med Chribbe och sa att
”Ja du får ju hjälpa till ibland om du vill”
Svaret.. Alltså svaret fick mig att bryta ihop av garv där på motorvägen ..
”Ja men det lär ju bli så. Snart sitter jag väl i en transport och kör till Irland! Och har ingen fritid alls förutom hundar. Bara att gilla läget!”
Alltså underbara Chribbe, jag älskar dig! ❤️

Så är det nu det börjar med arbetet att hjälpa utsatta hundar och försöka förvalta sin kompetens till den bästa? Kanske tillochmed få med en galen sambo på köpet? 🙂

🌸 Sara

Kommentera

