Saknaden av en man & hans fyrfotade

Jag ska berätta en liten historia för er.
När jag var 14 år gick jag som så många andra igenom en skilsmässa i hemmet. Jag och mamma flyttade ner till ett radhusområde som jag hatade av hela mitt hjärta. Lite för långt ifrån mina vänner och en buss till skolan varje morgon. Rätt snabbt så insåg jag att vår granne hade en stor blandis hane. En blandning mellan labrador och Dalmatiner.
Världens bästa Buster. Hans ägare var en helt underbar man som
tyvärr hade cancer. Så han behövde hjälp. Så jag och Buster tillbringade alla timmar tillsammans förutom när jag var i skolan och förutom om nätterna då han fick vara med världens bästa Kurre.

Kurre vart lite som morfadern jag aldrig haft och jag tillbringade
oändliga timmar inne hos honom med ett glas cola och fick höra historier om Kurres liv. Jag, Kurre och Buster vart ett team.
Ett underbart team som inte skulle vart möjligt utan den fyrfotade Buster.
Efter några år tog cancern över. Jag hade flyttat och kämpade med att åka fram och tillbaka från Hässelby för att hjälpa till med Buster och ta hand om Kurre. Men efter fyra år av att ta hand om Buster var han borta.

En förtvivlad Kurre berättade att han hade som sista önskan att
Buster skulle få hamna hos mig men som gamla skolan alltid gör så
pratar de först med föräldern. Jag hade precis fyllt 18 år och min mamma
godkände inte denna önskan. Så Buster hade skickats iväg till hundstallet, ett nytt hem fanns redan och hela min värld krossades.

Strax efter dog Kurre, cancern tog över och jag hade förlorat båda.

Jag fick tag i hundstallet och tog beslutet om att inte plocka Buster från hans nya hem, han behövde inte slitas från ett hem där han fick kärlek och omsorg. I de dammiga arkiven om Buster finns det dock
en notering om att jag finns här om Buster kommer tillbaka.

Det här är första gången jag skriver ner historian om denna hund
och denna man. Än idag kan jag inte prata om dessa två utan att bryta ihop.  Idag lever nog inte Buster och jag vet att de två tillbringar dagarna tillsammans på andra sidan, i skogen eller ute vid en sjö som Kurre älskade… En dag ses vi igen men tills dess
kommer jag göra som du alltid sa:

Leva livet till fullo, inte skjuta på saker och älska som aldrig förr. ❤

🌸 Sara

One thought on “Saknaden av en man & hans fyrfotade

  1. Pingback: Hur allt började. | Passout!

Kommentera

