Att planera en tråkdag.

Så fort någon i familjen frågar om jag behöver hjälp med något,
vad som helst, så är det alltid, alltid djuren eller huset som tas upp!
Alltid. För det går före allt annat!

Men jag börjar inse att jag snart måste ta en ”ta-hand-om-sig-själv-dag..”  På riktigt, det var säkert 8-9 månader sedan jag klippte mig senast.
Jag behöver färga håret, gå till tandläkaren och kanske uppdatera garderobsdelen med ”På kontoret-kläder”. Finns väl tusen andra saker också men det här med att pilla på lösögonfransar, ha en helkväll för att ha fot-bads-kväll.. Inte min grej. En kvart, sen är jag uttråkad.
Jag drar gränsen efter frissan, jag erkänner..

Super tråkigt. 

Jag tycker verkligen inte saker som dessa är roliga.
Jag tycker det är tid som jag kan lägga på annat typ klappa Brookie,
att träna Alta, att klippa klorna på katten eller helt enkelt
mocka hästskit i stallet. Jag tillbringar hellre en hel kväll med att driva chribbe till vansinne genom att studsa runt i soffan och varannan minut fråga:”Vad gör vi nuuu?!”

Allt är roligare. 

Så, nu efterlyser jag någon som kan ta över dessa uppgifter åt mig.
Åk och klipp mitt hår, köp lite sådant där tjejtrams som passar in på kontoret, spring förbi tandläkaren.. Äh vafan, dra och unna dig en ansiktsbehandling när du ändå är igång!

När du är iväg och gör allt detta myser jag runt i skogen
med hundarna, lite sådär med klövjeväskor och kängorna på,
har även hittat en mössa som sambon äger.
(Ja tjejer har alltid rätt till ens killes kläder) Och Ja, den är riktigt  varm och skön!

Så.. Svart mössa, liten tjej med två hundar i skogen!
Hämta mig när du är klar vettja!
… Man kan ju drömma.. 

🌸 Sara

Kommentera

