Att lära om sig inom Lydnad.

Idag åkte hundarna in i bilen runt nio, ut på motorvägen mot Ekerö och första privatlektionen inom lydnad. En glad Sandra mötte oss och sen började träningen med Alta. Dagens mål var att få upp båda tassarna på en låda och arbeta med bakdelskontrollen. Att få till den där följsamheten och få Alta att tänka själv.

Sandra skrattade åt min stil med att hoppa runt, vara lite överallt
och snackandet i ett. Nu när jag kollar på filmerna efteråt kan jag
inget annat än att hålla med haha! Så jag fick en uppgift.
Förbud på dansande och snackförbud! Låta Alta tänka själv.

Det jag reagerade på är att Sandras metoder, som verkligen fungerar på Alta är helt tvärtemot det tidigare instruktörer har sagt! Inte konstigt att jag kände att jag bara stod och trampade och försökte chansa mig fram i vår träning. Så nu får man tänka om, lite gör om gör rätt!

Om två veckor ses vi igen och det blir en stunds tränande varje dag
med Alta, kanske mest för min egna skull för är det inte så att det
alltid är föraren som tränas och inte hunden? 😉

Så vi åkte vidare till en hundrastgård där Brookie fick träffa sin syster (Som jag tidigare hade tillsammans med mitt ex.)
De har inte träffats sedan 2013 så det var lite spänt mellan dom men det gick snabbt över och sen strosade de runt sida vid sida som förr.
Mitt hjärta smälte för jag måste erkänna att det som tog absolut hårdast på mig när jag och Jonas gick skilda vägar var att sära på syrrorna.
Att inte ha Bailie vid min sida. Så att se dessa två tillsammans igen
iallafall för en stund
gjorde mig riktigt varm imombords. ❤

Nu är man hemma igen, hundarna är helt slut, brasan är tänd
i vanlig ordning och jag ska skriva ner lite artiklar som skall ut i
Hundars utan Hems nyhetsbrev. Detta brev får alla medlemmar så om ni vill komma åt nyhetsbrevet.. Ja då får ni helt enkelt bli medlem!

Och ni vet väl att vi är på Vegomässan nästa helg?
Kom gärna förbi och säg hej! Jag står i montern hela  lördagen. 🙂

MAR_0528

Systrarna!

🌸 Sara

Kommentera

