Saknaden av en BC

9 av tio dagar säger jag alltid, aldrig mer BC. 
Helt enkelt för att det är så sjukt mkt jobb med dessa hundar,
de är så sjukt skarpa och smarta så den energin som iallafall krävdes av mig förut när Amy levde,(och då hade hon lite retriver i sig)
ja den var ingenting i jämförelse med hundarna idag.

Men den där sista dagen av dom där tio så kan jag verkligen sakna just det,
att stå och kämpa med freestyle övningar, hjärngympa till tusen eller
bara den där sjukt vakna blicken. Att ha lärt in så många olika tricks
och kommandon så att man själv inte riktigt kommer på fler.

Den kontakten som man får med just en sådan hund. 

För det är något speciellt med dessa hundar.
Jag erkänner. Så nu letar syrran BC för fullt.
Jag kollar runt sådär för hennes skull, men ärligt talat.
Jag bli faktiskt sugen. Väldigt sugen.

Tills jag kom på hur det var när jag var sjuk.
Att jag fick åka fyrhjuling en mil bara för att låta henne
få springa av sig när jag helst ville försöka sova bort den där influensan.. Eller när hon lärde sig vid 6 månaders ålder att öppna dörrar..
Åt båda håll! Gärna sådär när man stod i duschen så att hon hann säga
hej till våra hundrädda grannar, lite sådär mitt i deras vardagsrum också.. 

Nej en dag kanske det blir en vallhund igen men just nu passar
det mig rätt bra att ha en soffpotatis och vår stora dragis i hemmet.

Men det är klart..
Jag skulle göra allt för att få hem dig igen från andra sidan. ❤

amysvartvitklar_35043992

🌸 Sara

Kommentera

