Att mindf*cka sig själv.

Var jag grov där i över texten? Bra! För det är precis det jag vill att
ni också ska vara. Ni ska ha så mycket känsla och driv i er så att hela er
omvärld backar ett steg med tanken ”Den där kommer ta över världen, och lite till.”

Hur gör man för att nå sina mål?
Med sina hundar,  med sitt arbete, med sig själv?
Hur orkar man ha tusen jävla bollar i luften samtidigt
som man planerar för hundra till?

Väldigt enkelt. Visualisera, bestäm er för att nå ett mål
och kriga er själva blodiga på vägen.
Spring tills du inte orkar springa längre och då springer du lite mer!
.. Såhär gott folk trycker ni ner er själva rakt i botten.
Rakt in i väggen med huvudet före.
Jag vet, för jag har försökt mig på ovan
så många gånger så att jag skäms.

Så vi backar bandet. Ganska mycket också.
För att ni ska förstå varför detta kommer på tal här i min blogg
så ska jag punkta ner mitt liv som det ser ut just idag.

– Jobbar heltid. Gärna lite mer om det går.
– Pendlar upp till 3 timmar om dagen.
– Pluggar på distans, minst två timmar om dagen.
– Två hundar hemma som kräver seriös träning i alla fall 5 dagar/vecka.
– Häst 3 dagar i veckan.
– Renovering.
– Sambo, familj, vänner?

Det här går inte med rätt tankesätt. Helt enkelt att  Mindf*cka
upp sig själv, rätt mycket också!

Jag gör allt i små, små steg. Ni vet hur man på bästa sätt lägger upp träningen för sina djur? Små, små trappsteg.
För varje steg som jag klarar hör hela världen detta, jag jublar, studsar och ger mig själv ett sådant glädjerus så att jag ända in i benmärgen känner att ”Fy fan vad jag är bra!” När det går åt helvete så låter jag också känslorna sina ut, rätt ordentligt men sen får det vara.
Släpp ut det för att sedan släppa det!

Det kommer dagar när jag på riktigt undrar vad fan jag håller på med?
Som jag också bara vill ge upp. Då tvingar jag mig att stanna upp.
Att komma ihåg varför jag gör det jag gör och vad mina mål är.
Är det fortfarande värt det? Bra, ta några djupa andetag och kör igen!
Planera upp ditt schema och försök vara realistisk, ha roligt och visa känslor!! Inte för andras skull utan för dig själv!

Men mest av allt i hela detta kaos, liv, misär. Belöna dig själv för varje utsatt mål. Jag köper hem smörgåstårta, That’s my thing! Ibland är det väldigt mycket smörgåstårta och ibland mindre.

Hitta din grej och rätta dig inte efter andra.
Lär av dina misstag, var ödmjuk och ta hjälp av andra när du fastnar.
Precis som med hundarna så får du inte glömma bort belöningen,
fast till dig själv. Ingen annan kommer göra det åt dig!

Det finns så många där ute som helt krampaktigt försöker hålla sig inom den tråkiga vanliga normen över hur man ska vara, utvecklas och arbeta.
Skit i det, det är tråkigt och man blir fan inte lycklig av att vara som alla andra. Shejpa dig själv till den bästa versionerna av dig själv, håll dig till folk som faktiskt tycker om Dig för den Du är och gör din grej!

Jag lovar att det är värt det!

10352389_10152485316542423_8009911172395531393_n

🌸 Sara

Kommentera

