Ett år sedan vi träffade Alta!

För nästan precis ett år sedan stod vi där i hallen, ställde tusen frågor om Alaskan malamute rasen och träffade Alta för första gången! Jag ville veta mer och mannen vart väl mer eller mindre dit lurad.. ”Vi ska bara kolla kennel! Få lite mer information och så..”  Tog väl fem minuter efter att vi hade åkt så sa Chribbe rakt ut ”ja men vi tar väl en hund då! Kan ju vara kul att ha en hund som blir glad när man kommer hem, Brookie springer ju bara efter dig!” 😂

Och jag kan verkligen inte glömma bort hur Chribbe höjde mig till skyarna inför uppfödaren Emeli .. ”Ja sara har ju sin blogg och så, hon har alltid hållt på med hundar! Super duktig!” Lite sådär så att jag ville sparka han i smyg å be han att hålla igen truten! 

Emeli var jordnära, svarade glatt på alla tusen frågor som vi hade och sen var det inte så mycket mer med det.. Vi satte oss i bilen och förstå min chock när jag började googla på henne i bilen påväg hem och inser.. 70 tusen följare på instagram, aktiv till tusen inom draghund och där kom jag, lilla jag och ville köpa en hund från henne! Jag dog. Jag ville slå Chribbe som öste beröm över mig och jag trodde aldrig att vi skulle få köpa Alta! 

Nej det var kört. Ingen erfarenhet från draghundar och såklart ingen erfarenhet från draget. Inte alls. Det som alltid vart i mitt synfält var BC å staffar så inom detta område hade jag verkligen inge kött på benen. 

Så när hon sa Ja svävade jag på moln! Lyckan var helt obeskrivlig! Känslan av tiden innan vi fick hem Alta bestod bara av en sak; Lycka!

Jag kan verkligen inte i ord beskriva min tacksamhet över att vi fick äran att få hem denna tjej, att just vi har previligeriet att få ha denna hund hos oss. Och att inte bara få ha en amstaff utan en malamute också, för mig är detta det bästa av två världar! Men Draghundsvärlden har öppnat en liten dörr åt oss och nu kommer jag  aldrig lämna den! ❤️

 
🌸 Sara

Kommentera

