Idag är vi inte riktigt sams..

Hela denna vecka har hundarna vart helt otroligt bra och duktiga i dagens
träningsmoment som vi har haft. Fram till idag..

Brookie fick sig ett lättare DW pass och Alta skulle få löstränas i skogen.
Alta lekte rövare i skogen och jag kände mer eller mindre att detta är ingen kamp
som ens är värd att ha, hon fick springa runt i skogen och över grusvägen där jag
och Brookie gick och efter en stund kom hon in självmant och kopplet åkte på.
Lösträningen vart någon slags ignorering över Altas damp där hon sprang över sten och stock i 180..
Så när Alta väl var kopplad och båda hundarna fick sig en näve godis var det dags att vända hemåt.
Till min förvåning vägrade Brookie. Hon ville inte hem. 

Så promenaden som tar 10 min ut ur skogen, tog säkert 20 min då jag fick släpa på min amstaff
som tokvägrade avsluta denna träningsrunda. När vi tillslut kommit halvägs så ser Brookie
grannens hundar och lekhoppar åt alla håll och kanter.
Min trötta amstaff visade en helt annan sida idag och jag vart så jävla irriterad! 
Tillslut kom vi hem och två glada hundar fick stå i hundgården och
öva lite med att ta sig in och ut genom hundluckan.

Väl där fick de fyrfotade en jäkla massa pluspoäng igen och Brookie sprang glatt hem när det var dags.
Alta? Satt och tjurade i hundgården, Vadå in? Jag vill vara ute. Så jag gick in, tog tag i halsbandet
och började gå mot utgången. Då kastar hon sig så att jag TAPPAR greppet om halsbandet
och sen tog det fart, hon tvärdrog ut över hagarna och mot de enda grannarna
som hon ska hålla sig jävligt långt ifrån!!

I vanliga fall skulle jag sprungit åt andra hållet, vart sådär rolig som man ska vara
men här fick jag bara panik och vart jävligt förbannad.
Sprang en genväg och lyckades hamna tre meter ifrån henne andfådd som få.
I detta läge var hon sååå snäll…att gå breve matte hela vägen hem var inga problem..
Jag däremot kände mer att vad fan är problemet(!!)

Idag är vi inte sams, inte alls.
Idag vart det mer minus än plus och idag kändes all träning som bortblåst.
Det kan inte alltid gå bra i ens träning så jag hoppas helt enkelt på en bättre dag imorgon.. 😦

🌸 Sara

Kommentera

