Att hitta hem

Att vara 21 år och köpa hus ute på landet är nog en av de mest
galna saker jag har gjort. Jag vill tro att det otroligt dumma beslutet och
efter den omtumlande perioden har lett mig till livet idag. Men jag trodde
verkligen att jag hade hittat hem där när jag var 21 år och klev in i huset,
på visningen sådär mitt i vintern. Jag älskade huset.
Jag älskade landet och jag älskade hela värmen som detta hus då iallafall hade.

Ni vet känslan av att vara kär i kärleken?
Jag var nog kär i idéen om att leva lycklig ute på landet. Det var inte så.
När det tog slut mellan mig och mitt ex hatade jag huset lika mycket som
jag älskade tanken av det. Det fanns dagar när jag åkte ut hit för att lika snabbt
åka härifrån grinandes i bilen. Tro mig, jag hatade verkligen det här huset.
Det fanns ingen som helst känsla av hem, Hela huset sinade av dålig energi
och det fanns allt för mycket som hade en Prio Måste-åtgärdas-igår!

Men när jag och Chribbe började fixa och dona här i huset började den där
känslan komma tillbaka, på riktigt. Den där underbara varma känslan av ett hem.
Hösten 2013. Idag, två år senare var Mäklaren här.
Samma mäklare som en gång försökte sälja huset i det kaos som då var.

Då insåg jag hur fruktansvärt mycket vi faktiskt har gjort!
Vi har bytt golv både uppe och nere, gjort om hela trappan,
målat, målat, målat, tapetserat fondväggen i sovrummet, gjort klädkammaren,
lagt en ny gigantisk trall, nytt garage, bara det här med att beskära träd,
(vet ni hur jävla mycket tid och energi det tar?!)  Men Mäklaren var glad,
Höjde vår inredning och ”röda tråd” genom huset till tusen och avslutade med,
Fortsätt kämpa! 🙂

Idag efter två års SLIT och än är vi inte klara inser jag, att vi hittat hem.
Tanken med att sälja så fort vi är klara avvaktar vi nog med, som mannen sa
”Man vill ju njuta lite också.”..

Men denna väg har inte skett utan hjälp så
Tack till alla underbara vänner och familj som har hjälpt till i bygget!!

🌸 Sara

Kommentera

