Fyrbenta Hulliganer!

När man lever och andas djur anpassas också ens hem till djuren!
Folk kanske tycker det är konstigt att vår tvättstuga är fylld med kattsaker,
djurmat och skålar istället för ordning och reda för kläder..
Att vi snart har ett garage som vi inte kommer ha en bil? Vadå hundarna ska få ett helt grymt
uppvärmt rum med egen utgång till hundgården, sen måste alla selar,
DW prylar och frysen till alla hundben få plats också? Bilen? Får stå utanför!
Att jag funderar på en grind mellan oss och grannarna?
Hästen står där och jag vill gärna ha en genväg..
Ja ni hör ju… Knäpp som man är..  Djuren först!

Då många otroligt fina läsare har hittat hit till min blogg
så kommer
 här en liten presentation om våra fyrfotade hulliganer! 🙂

Jag börjar med den minsta! Softis. Katten som jag fick för 14 år sedan
och tyckte det var asballt att ha en katt som heter: Softis…
Numera kallar vi han för Misse haha och han är en snackare, älskar att följa
med till stallet eller ut med hundarna på en kortare runda.
Varje kväll när man går och lägger sig är det mysstund och om han får bestämma
ska han ligga mellan mig och husse heeela natten.. ❤

Sen kommer Mysgrisen Brooklyn. En tålmodig American stafforshireterrier som tar det mesta med ro.
Hennes stora kärlek förutom att få ligga hemma och bara mysa är hennes nya kompis Alta.
Att vara ute och jobba är något hon kan gå med på ibland om Alta är med,
annars står hon gärna över. Om man vill ha en myskväll på soffan med god mat
och en amstaff i knät lovar jag att denna hund ställer upp, alla dagar i veckan! 🙂 ❤

Är man stor måste man vara snäll, vilket Alta levererar på daglig nivå!
En Alaskan Malamute som älskar att mysa med katten, vara med i stallet eller
leka med hundkompisarna. Äventyr tas med ro och lydnaden går framåt.
Ibland glömmer man nästan bort att hon är en unghund och man får ge sig själv en liten
smäll på fingrarna över ”kraven” man ställer på henne. Hon är ju fortfarande en bebis! ❤

Så kommer den största av dom alla!
Hästen, gammelfarbrorn Nisse som är en snygg liten arab på 20 år.
Världens snällaste som är min bästa pausknapp!
Han älskar Alta och gnäggar glatt när man hämtar han i hagen.
tre dagar i veckan myser jag med denna farbror i stallet,
rider ut i skogen eller bara står och kliar han i boxen ❤

Tack för att ni följer mina dagar med dessa fyrbenta!
Våra planer och vår ironiska vardasmisär som vi alla mer eller mindre går igenom!

🌸 Sara

Kommentera

