Grannfejden över strålkastare som hör hemma på stadion! 

Där vi bor är vi under tio grannar. De flesta av oss har jävligt trevligt tillsammans. Vad händer? Jo vi får nya grannar. Som smäller upp nio meter höga stolpar med strålkastare (som annars är utanför idrottsanläggningar) mot våra hus. Och förstår inte varför vi som blir påverkade blir irriterade? 

Jag har försökt vara dämpat om strålkastarna, ge dom en chans att lösa problemet och vara ”större” i denna fråga. Men igår när jag kom ut ut garaget och hela tomten lös upp, hela jag vart bländad och allt som kallas för storhet försvann, så jag gick dit frågade hur vi på bästa sätt löser detta? 

Och möts av de sjukaste svaren någonsin! Att vi ska möblera om, sätta upp mörkläggningsgardiner, schemalägga våra promenader med våra hundar efter deras träningstider (strålkastarna lyser upp deras lilla ridbana) sen fick jag även höra att det är Jag som ”startat detta” jag är trångsynt och ja helt dum i huvudet helt enkelt. 

Jag har aldrig någonsin mötts av ett så brutalt DAMP av en människa och känner mest att det är rätt synd att man ska få hantera sånt här. 

Sambons ide var att vi ska lysa tillbaka med helljusen, köpa fyrhjulingar å åka förbi när de rider. Känns som en sjukt rolig och barnslig idee men jag vet inte om jag vill jobba på den nivån.! 😂

Men ärligt, vad gör man? 

🌸 Sara 

Kommentera

