Men gå & lägg er någonstans bara!

Är det inte typiskt hur alla runt om alltid har åsikter om livet man väljer att ha?
När vi skulle köpa hem Alta vart det ramaskiri, det haglade kommentarer som
”Inte ska ni ha en till hund!” eller ”Men inte kan ni ha en Draghund?!”
och det gamla vanliga.. ”Du kommer ångra dig och då står du där”

Ja,  nu står vi här.
Med en underbar Alaskan Malamute som jag inte ångrar en sekund att vi köpte hem.
Och Ja, nu står jag här med en Amstaff som till folks tragiska förvåning
”Inte alls är aggressiv”.

Sen vart det lugnt cirka en månad eller två och nu börjas det igen.
”Inte ska ni ta valpar på Alta?!”
”Nu är det stopp med hundar Sara!”
”Du säger att du inte vill resa, men du kommer ångra dig och då kan du inte resa!”
”Ansök  inte till Försvarsmakten du förstår inte vad du ger dig in på!”

Nu säger jag Stopp! Nu är det Fan bra!

För de som säger allt det här, Ja..
Har Ni hundar hemma?
Bor ni mitt ute på en åker med alla förutsättningar för hund?
Pluggar ni till Hundpsykolog?
Drömmer ni om att kunna fortsätta utvecklas, arbeta och leva med dessa djur?
Sitter ni varje jävla dag på jobbet och längtar hem till sina djur för en kväll med
träning, skog eller bara mys på soffan?
Nej, antagligen inte.

Jag precis som så många andra hundägare får dessa kommentarer konstant,
Inte sitter jag och klankar ner på era liv. På era resor, barn eller idrott.
Mår Du bra med ditt liv? Vad bra, keep up the good work!

För vet ni, jag mår jävligt bra med mitt liv och det kommer bli bättre
med fler hundar i hemmet, med fler tävlingar och hundprojekt.
Och trotts allt så måste jag erkänna att detta sporrar mig, triggar mig att bli bättre,
att kämpa lite mer och slå hål på alla kommentarer, slå hål med en jävla slägga!

Till alla hundägare som känner igen sig, KÖR SÅ DET RYKER!
Gör er grej och gör den så bra ni kan, låt inte andras funderingar slå hål på era drömmar! ❤

alta

4 thoughts on “Men gå & lägg er någonstans bara!

  1. Ja det är jobbigt när folk ska lägga sig i ens val. Kan de inte bara stötta? Å vill dom inte stöta kan dom väl vara tysta då. Det är ju inte deras liv, deras misstag eller deras val. De påverkas ju inte av det. Har själv mött det men inte så ofta nu.

    Liked by 1 person

  2. Superbra skrivet! Håller verkligen med.
    Fått höra det med våra tre.
    När vi skaffade hund 2: ska ni verkligen ha en till osv, och sedan skaffade vi tredje (skulle egentligen bara vara tillfälligt men tja haha), hur fixar ni det osv.
    Jag prioriterar hundarna och resten av djuren före mig själv.

    Liked by 1 person

Kommentera

