Kan vi alla sluta vara så jävla duktiga!

I alla dessa hundbloggar, hästbloggar eller kärriärsbloggar så finns en sak gemensamt.
Man ska prestera, man ska vara jävligt duktig och allt är så jävla perfekt.

Aldrig någonsin möts jag av en blogg där det inleds med ” Idag vill jag inte vara mamma”
eller ”Idag gjorde jag ett misstag som kostade företaget 50 tusen” eller
”idag när jag kom hem hade hunden pissat ner hela hallen och tuggat sönder min sko.
Någon som vill ta över en stund?”

Nej. Vi skriver om allt som går så himla bra.
Eller att något som vi inte kan påverka hindrar att
vi numera inte kan vara sådär himla bra.

Missuppfatta mig inte nu, jag drivs av människor som är drivna, gör sin grej och gör den jävligt bra.
Men jag tror att vi emellanåt måste kunna bjuda på oss själva, erkänna att nu, nu gick det fan åt helvete.
Skratta, resa på oss igen och göra om samma sak med bättre resultat.
För är det inte så att vi lär av våra misstag. För ingen människa går igenom livet felfritt.
Ingen.

Om vi ska prata hund vilket jag gärna gör i alla dess former så har vi
en klick i Sverige som är så sjukt duktiga, de verkligen briljerar med deras fyrfotade
och vi andra blir så sjukt imponerade! Det tävlas, det ställs ut och gärna med många och mycket.
Med detta sagt vill jag säga; Ni är grymma! 

Sen har vi en annan klick hundägare som tycker att allt bara går åt helvete,
det är mer eller mera en kamp och ibland undrar de hur de tänkte när de skaffade den där valpen?!
Det är Okey, jag tror de flesta av oss har stunder när livet inte är så roligt med hund.
Men man skyltar inte så mycket med detta, för allt ska ju vara så jävla bra.

Så mitt önskemål är följande. Nu slutar vi vara så jävla duktiga.
Jag vill se mer skratt och vardagsmisär, att vi vågar dela med oss av detta
utan att påföljden blir plakat av hat från andra.
Jag vill skratta åt andras och mina egna misstag och känna att det är Okey att göra fel.
För då vet jag hur jag inte ska göra nästa gång.

Oavsett om det är hund, barn, jobb eller relationer.
Vi behöver inte vara så jävla duktiga. 

2 thoughts on “Kan vi alla sluta vara så jävla duktiga!

  1. Kanske beror på vilken nivå man är? Jag som nybörjare delar med mig av filmer och bilder som säkert många mer erfarna skrattar åt, men vi lär oss. Vi kommer dit en dag och jag är så stolt över att ha fått ett RLN t ex. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Jag håller med dig! Hela livet verkar för en del kretsa kring att dela med sig av sin stora lycka på bloggen, facebook och i fikarummet. Jag tycker att det är mycket roligare att läsa om folk som delar med sig av både framgångar och motgångar, för det är ju så livet ser ut för oss alla.

    Liked by 1 person

Kommentera

