Veterinärshäng

Jag försöker alltid göra något roligt av hela det här momentet med att åka till veterinären.. Det är aldrig roligt att gå in där med en klump i magen och sen med en bra massa hundralappar fattigare. Men mitt mål är att hundarna ser detta som en relativ positiv upplevelse. Så när vi är hos veterinären passar jag alltid på att träna lite, det kan vara något så enkelt som kontakt och lite trix. Det ska vara roligt! 

Så igår var det dags igen. Och Alta ylade glatt åt personalen, snackade vidare mot alla andra hundar och barnen som lekte utanför. Vi tränade lite olika tricks och barnen fick klappa lite på ”den stora vargen.” När vi väl kom in så välkomnades vi glatt av personalen.. In kom favorit tjejen på kliniken som glatt kläckte ur sig ”Jag hörde Alta från mitt rum och jag vart så glad!” ..Och Alta njöt för fullt av denna extrema uppmärksamhet såklart! 

Så även om jag muttrade surt när kortet drogs i den där kortläsaren endast för att få konstaterat att hunden har ett brutet löp så måste jag erkänna att det är otroligt bra träning för denna tjej som speciellt igår gjorde ett fantastiskt jobb! 

   

Kommentera

