Äntligen helg

Äntligen är det fredag, verkligen äntligen(!)
Ni vet när man har en vecka när allt bara är helt uppochner,
lika bra som dålig, lika stressig som lugn.

Jag precis som resten av landet har vart sjuk och i denna hosta så har jag lyckats hosta sönder ett revben.. På varje sida av kroppen. Underbart, allt gör ont.
Vilket gör att jag inte kan träna hundar ordentligt, kan inte motionera hästen
och tycker allmänt jävla synd om mig själv och min omgivning då jag inte bidrar..

Brookie medicineras mot den lilla svampen som är kvar och har satt sig i öronen,
det är inte helt populärt att få ner de där örondropparna två gånger per dag
och varje morgon springer jag runt med den där lilla flaskan efter Brookie
som helt hysteriskt flyr från mig och flaskan.

Jag förstår henne faktiskt, jag skulle också fly om någon sprang
efter mig med en jävla flaska som ska ner i öronen på mig.. 

Så varje morgon är en kamp, först med att få upp hunden då hon är en av de morgontröttaste individerna jag någonsin träffat(!) och sedan kampen med
denna medicinering.. Bör jag tillägga att Alta löper också?
Folket jag är helt slut. Klockan är nio och det är fredag.
Men jag ger upp, nu blir det myskläder på och snart sängen!

Kommentera

