När hund tar över

Om några veckor börjar utbildningen som jag skall gå för att bli hundinstruktör del 1-3. 7 månaders konstant plugg, planer inför detta smids på för fullt så klart, inget kämpande utan mål! 

Men det är inte det enda inom hund som det planeras och donas för, vi har nämligen gett vår kennel avelsrätten på en kull gällande Alta! Så idag fick jag lite info kring detta och snart ska hon både röntgas och mentaltestas (BPH), innan dragprovet! 

Ska bli så otroligt intressant och lärorikt att få vara med på denna resa och självklart är vi sjukt stolta över denna dam som redan nu är helt fantastisk och jag tvekar inte en sekund på att   valparna kommer bli minst lika bra som Alta! ☺️

  
Garaget börjar ta form här hemma och jag vänder och vrider på hur hundgården ska se ut, material och innerdel. Det tränas rallylydnad (Chribbe med Alta), skvaller, stallet och kontakt kontakt kontakt för fullt och jag känner bara.. Hundarna tar över hela livet för tillfället. 

Underbart 💕

  

Kommentera

