Veganhundar & matkasse

Tydligen finns det hundar som går på veganmat. Ja veganmat. Hur funkar det? Hur lyckas man hålla hundarna friska genom veganmat?! Känns som att detta måste undersökas! Någon som har erfarenhet av detta? Helt sjukt nyfiken på hur det fungerar i praktiken! 😄

Idag fick vi hem första kassen med veggo mat via linas matkasse. 

Vart en ärtsoppa med lite linser, bröd och någon vit sås. Enligt matspråk heter detta: ”Cream Ninon med myntaröra och linsbruchetta” Fint ska det vara! .. Så när jag stod där och mosade ihop alla dessa jävla ärtor så skrattade jag lite för mig själv ”Cream Ninon” 😂 Men alltså jag dör, så jävla gott folket!! Dessa ärtor var fan det bästa jag ätit på länge! Rekommenderas starkt! 

  
Vänligen bortse från cigaretterna i bakgrunden, ja mamma jag ska sluta röka! 😘

Så nu är dagens matintag avklarat. Kvällens hundpyssel blir lite klickträning och klippa klor på både hundar och katt! Tror att all tid som du lägger på dina djur resulterar i kontakt mellan dig och ditt djur, det behöver inte alltid vara stenhård träning utan kvällar som dessa är lika viktiga för att ha hundar som är trygga, hanterbara och som njuter av era stunder tillsammans. 💕

Kommentera

