Änglavakt!

Så vad hände med Brooklyn där i torsdags när hon faktiskt höll på att dö?
Tidigare har jag skrivit om att hon har fått svamp, iochmed att hon har svamp skrev veterinären ut ett receptbelagt schampo. Chribbe som tog Brooklyn till veterinären sa att hon är allergihund. I journalen står det också att hon är allergi hund.
Men det skulle inte vara några problem. Så vi fick hem schampot.
Använde schampot, hon vart lite röd men inget mer med det. Andra gången använde jag det och gick sedan och la mig. På morgonen såg jag att hon hade haft en lättare allergichock under natten men trodde att hon hade norpat åt sig lite av Altas mat (spannmål) eller något annat som vi här hemma inte hade plockat bort.

Tredje gången jag använde det så blossade hela hon upp på kvällen.
Fick lite lätt panik men då hon inte svullnade upp så avvakta jag.
Lämnade hunden på dagis morgonen efter och sa att jag skulle höra av mig runt lunch. Om det inte lagt sig helt så var det veterinären för hela slanten.
Det gick väl två timmar så hörde dagiset över och då förstod jag att det var allvarligt.
Inte hur allvarligt men allvarligt. Tänkte lite lätt för mig själv att så länge det inte sätter sig på halsen så är det lugnt, då hinner jag och det har ju inte satt sig på halsen. Så när jag fick smset där det stod att det hade gått över till halsen vart jag hysterisk. Jag hade missat mitt tåg så nästa gick först om en halvtimma och jag ringde vännen i panik. Han flög upp och kastade på sig kläderna och från Spånga åkte vi i full fart till Bålsta.

Ringer veterinären helt jävla hysterisk, skriker om att de måste ta fram en cortisonspruta och att de är påväg med hunden, att hon måste stå redo med sprutan för att hunden håller på att kvävas. Som sagt hysterisk var jag.
En kall röst i andra änden som säger att de inte har tider?
Tillslut skrek jag bara rakt ut ”Tänker ni INTE ta emot oss eller vad i helvete är det du säger?! Hon DÖR!” då svarade hon på andra änden av telefonen att ”Ja men ta in henne då.”

Jag la på. och skrek rakt ut. Jag ville bokstavligen slå på något den stunden, men sprang för livet istället. ”Hon ska fan inte dö idag. Hon ska för i helvete inte lämna mig än.” När vi kom dit stod hunddagistjejerna i chock, och Brookie hade fått sin spruta. Hon levde och jag är så otroligt TACKSAM över att de tog beslutet att köra ner hunden innan jag kom, för jag skulle inte ha hunnit. 

När jag kom hem kunde jag inte sluta gråta och krama om Brookie vartannat.
Att hon höll på att dö pga. att veterinärer skriver ut fel schampo, tar knappt emot henne när det är minuter ifrån och vägrar inse deras fel i det hela.. Det är sjukt. 
Nej, vi kommer aldrig sätta vår fot där igen. Från och med nu kommer vi göra allt
hos Per i Uppsala eller Vetris nere i Bålsta c. Så nu är det tre piller om dagen till Brooklyn i en månad innan vi ska på återbesök. Hoppas verkligen att allt är borta då så att vi slipper allt det här. Stress på deluxe nivå. 

Så en helg med fyrbenta och fina vänner på hemmaplan har vart
hela helgen i ett nötskal, tack för allt fina vänner och hunddagis! ❤

IMG_1217

Kommentera

