Allvarligt?

Det som hände igår var helt oacceptabelt, faktiskt. Det är ofta jag Höjer diverse kliniker till skyarna, såfort någon gör ett genuint bra jobb tycker jag att man ska lyfta detta men när det är åt andra hållet då? 

Jag vet inte om det är för att vi har två hundar som faktiskt inte är som alla andra. Vi har en polar hund som många i Stockholm inte ens har sett eller handlagt i deras jobb med hundar och vi har en amstaff med fruktansvärd känslig hud. 

Men allvarligt? 

Jag kan börja med när förra hunden vart inkörd till Upplandsväsbys djursjukhus. Katastrof, jag har ALDRIG vart med om så dålig hantering. Jag skrev ihop ett mail till veterinären där jag lyfte alla punkter där de hade brustit. De ringer upp och säger bokstavligen ”du menar inte det du skriver, din hund är död och då är du sjuk och sjuka människor tänker inte klart.” Jag skrek och grät medans jag ifrågasatte deras veterinär och hur de beteende sig mot mig och Amy under de dagarna hon var där. Responsen var att jag nu hade gjort veterinären jätte ledsen och att jag inte menade det jag skrev .

Till idioterna på Upplandsväsby jag menade varenda jävla ord, ring idag när Jag står ordentligt på benen så ska du jävlar få höra! 

Jag skrev ut ett inlägg och började se mig omkring just kring denna klinik. Nej det är inte bra. Personalen mår skit, ägare med sina djur blir felbehandlade och ledningsgruppen på denna klinik var då iallafall 2012 kaos. 

Att TV3 sedan slänger ut denna klinik i tv. Att få se denna gubbe i tv rutan. TV3 hur gjorde ni denna utsökning av veterinär eller var det bara de som ville vara med å få en slant påvägen? Bra research verkligen, bra jobbat, not! 

Sen kommer vi till albano. Som sa att Alta hade fel på båda sina armbågar 10 mån gammal och växer fortfarande och måste opereras? Mot vad kunde ingen svara på men hon skulle prompt opereras! När jag sa att om vi opererar nu kommer vi få problem senare vilket gör så att hon kommer aldrig kunna få ett värdigt malamute liv, svaret på det var ”det stämmer men vi måste operera.” Vi tog ledigt från jobbet och åkte iväg för att träffa en annan vet. som är van vid polarhundar. Efter en timma där sattes diagnosen. Hon hade benhinneinflammation! Benhinneinflammation… Som försvinner av sig själv med tiden, thats it. Inge jävla fel på armbågarna. 

Nu Bålstas smådjursveterinär som knappt ville ta emot oss. Läs igen; jag ringer och säger ta fram en kortisonspruta, hon håller på och DÖR vi kommer TA FRAM SPRUTAN!! Svaret blev men vi har inte tider just nu för att behandla det där. 

Allvarligt?!  Jag har fått nog. 

Kommentera

