Veggokampen

Det här med att äta vegetariskt blev som att en helt ny värld öppnade sig för mig! Matbloggar! Ny kostcirkel! Jag vart så lyrisk över alla mina positiva känslor så jag råkade trycka på knappen.. Jag tryckte på knappen å stirrade in i skärmen.. Vad fan har jag gjort? Herregud nu kommer mannen bli arg på riktigt.. Varför vart jag så jävla exalterad för?! Ååh varför gör jag alltid såhär?

En sekund efter att jag smsade honom ringde han upp.. ”Har du beställt hem matkassar? 2gånger i månaden Varför?” Harklade fram att Eeh, det är vegetariska matkassar och.. Det gick lite fort å jag var lite glad..? 

Att säga att man var lyrisk, glad och impulsiv för en månadskostnad på en bra slant var att ta i, även för mig. Som vanligt när jag gör impulsiva korkade saker så skrattar Han bara. Jag vet inte om han väljer att skratta istället för att bryta ihop på stående fot.. 

Men ibland, väldigt sällan, men ibland säger han stopp på riktigt. Ungefär som när jag kom hem för några månader sen.. ”Baby vi ska åka å kolla på en häst i dagarna. Om den inte blir såld så slaktas den så jag kommer ta den. Å jag vill ju ha kvar Nisse också så jag kommer ha två hästar. Men den nya är inkörd så det är ju toppen.” … Kaos. Det vart ingen mer häst. Det fick snällt räcka med en.. Är jag glad för det? Som fan, men aldrig att jag erkänner detta för mannen! 

Precis som matkassarna, nyttigt, hemkört, enkelt…. LinasMatkasse ni har en jävla kasse att visa vad ni går för! 😂


Kommentera

